4599
Sök

Toyota Supra mk4 köp?

Dann3
4 april 2008
Trådstartare
Är inne på att importera en Toyota Supra mk4 nästa år och har lite funderingar.

¤ Vilket är mest hållbart Manuella lådan eller Automatlådan? Hur är automaten att köra på en sådan bil?
¤ Tjänar man på att köpa en färdig singel konventerad supra eller är det bättre att köpa en org till att börja med?
¤ Hur många Hk brukar en Singel Supra ha i runda slänga? Samt lite effekt siffror både org och med trim?

Jaja finns väl en del här som kan både berätta för och nackdelar! Hoppas ni förstår!

Tack i förhand!

/danne

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 april 2008
1. manuell är roligare
2. du kan inte regga med singelkonvertering då den måste vara "orginal" när den reggas (eller se ut att vara det)

3 113 Inlägg
4 april 2008
hållbarheten är väl samma tror jag mellan manuell o auto, dock svider det något mer fall automaten inte skulle "hålla" dvs. smile sen är det som sir_daniel säger.. roligare!

runt 330hk räknar man väl att orginala singelturbo-versionen har. sen att snacka hur mycket trim ger osv är det bäst att snacka med folket som har Supra o checka vad dom har lagt in. lyckligtvis kanske någon som "Goli" kan ge lite extra mumms mumms siffror o grejjer.. big_smile

Semper Fi

Meister
6 763 Inlägg
4 april 2008
cebT skrev:
hållbarheten är väl samma tror jag mellan manuell o auto, dock svider det något mer fall automaten inte skulle "hålla" dvs. smile sen är det som sir_daniel säger.. roligare!

runt 330hk räknar man väl att orginala singelturbo-versionen har. sen att snacka hur mycket trim ger osv är det bäst att snacka med folket som har Supra o checka vad dom har lagt in. lyckligtvis kanske någon som "Goli" kan ge lite extra mumms mumms siffror o grejjer.. big_smile

Orginal dubbel-turbo menar du wink

Brukar oftast vara billigast att köpa färdig trimmat. Sen har jag för mig att de skiljer lite effekt mellan euro, jap och us-spec. Tror att jap-spec har 280hk medans euro och us har 330. De skiljer iaf lite. Euro ska ha värre bromsar och mer utrustning åxo har jag för mig big_smile

Sök