5119
Sök

El fel peugeot 405mi16

1 364 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
#1
Hej..
ibland när jag stänger av tändningen och ljuset på bilen så fortsätter parkeringsljuset,baklamporna,nrplåtsbelysning och hastighetsmätar ljus att lysa:S när de har lyst har jag testat att koppla ur tändnings låset och lampspaken men de lyser fortfarande!! händer inte varje gång att de blir så men ofta.. när de händer brukar de hjälpa att vrida på nycklen fram och tillbacka några tusen gånger.... vad kan vara fel

väldigt tacksam för svar


1 364 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
#2
ingen som vet ?:S

vore jävligt shyst om ngn kunde svara :S


Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 april 2008
#3
glapp i tändningslåset på något vänster kanske ?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

1 364 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
#4
Kornz skrev:
glapp i tändningslåset på något vänster kanske ?

jag mistänkte den men kan de verkligen vara så för jag kopplade ut tändninglåset men de lös endå:S


1 364 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
#5
Swedenrockers skrev:
Överslag i släpvagnskontakten, om det finns dragkrok vill säga.

nee har inte släppvagnskontakt:Ssad


1 364 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#6
Swedenrockers skrev:
Prova att rycka relän när det händer.

Har testat det med utan framgång:(



Sök