Spelar du golf?

Racso Dr Snuggles
5 april 2008 · 956 Inlägg

Nej, men jag åker golf .

Senast redigerat av Racso (5 april 2008)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Lill-Lukke Avstängd
5 april 2008 · 107 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Får man ha sina egna bilar som golfbil? : )

Haha :lol:De skulle va fränt tongue

Lalle87
5 april 2008 · 262 Inlägg

MilleN skrev:

Axor skrev:
nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

Det är klart vissa tycker det är dyrt, själv betalar jag 950 kr per år för att få vara med i 4 klubbar. (jobbar på golfbana).+ att jag lånar golfbil gratis så det går snabbt att spela oxå. smile

Skaune
6 april 2008 ·

Lalle87 skrev:

MilleN skrev:

Axor skrev:
nej tack o lov inte, men måste säga att sporten (kan diskuteras) hade varit mer lockande om det inte vore för det överklass fenomen det tycks vara, hade man fått komma klädd hursom och det inte bara varit gråhåriga herrar i rutigt på banan hade det varit mer lockande. Vill oxå tilägga att det inte e alla gollfare som e rutiga och snorkiga, det finns en skara mycket trevliga golfare oxå!

Här haglar fördomarna smile Man får klä sig hur som helst på alla golfbanor jag varit på, även om det kanske är ett visst mode som gäller med piké och sånt.
Jag brukade klä mig i skateskor, för stora brallor och millencolin-tshirt och liknande och det var ingen som klagade på mig i alla fall, jag spöade ju alla gamlingar wink

Sedan är det inte så dyrt som många tror såvida man inte spelar på någon dyr klubb, men vad lägger inte folk ut på hockeyutrustning och fotbollsskor t.ex. smile Jag kunde spela med ensamstående morsa med ganska låg lön, dock hjälpte det väl att hon jobbar på golfklubben big_smile
Det sista året jag spelade var jag medlem på en norrlandsklubb som kostade 500 om året. Klubborna fick jag av morfar, köpte bara egen putter och driver. Känns som om jag drar min livshistoria här fan hehe.

Grymt kul är det i alla fall, synd bara att man måste lägga 5 timmar av sin dag om man vill gå en runda.

Det är klart vissa tycker det är dyrt, själv betalar jag 950 kr per år för att få vara med i 4 klubbar. (jobbar på golfbana).+ att jag lånar golfbil gratis så det går snabbt att spela oxå. smile

Har aldrig sagt att jag tycker det e dyrt, har själv t.ex kört motocross, de e dyrt! Menade mer på inställningen hos vissa golfare, att dom anser sig lite finare för att dom spelar golf! Nu vill jag igen påpeka att detta gäller absolut INTE alla golfare!

Goffen Administratör
6 april 2008 · 2 974 Inlägg

Har lirat ett litet tag men har bara spelat 2 officella hcp rundor. Förra året lirade jag inte en enda 18hålare pga vädret sad Vilket fall så gick jag ner till 24 på mina två rundor varav den ena rundan va på SandGK i mullsjö och för er som inte lirat där gör det, känns nästan som att man är i utlandet och spelar med sina sandynor osv!

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
joar sjöman
6 april 2008 · 27 Inlägg

Nej som tur är gör jag inte det... men jag kör däremot! smile

STriiiker
6 april 2008 · 609 Inlägg

Jobbade på golfbana i 4 år, blev naturligt att man började spela då.. Till slut blev det för mycket av det gröna. Trevligt jobb, otrevliga gubbar & kärringar.

Darkie dARKiE
6 april 2008 · 5 031 Inlägg

Jorrå, eller jag gick ut ur klubben för 2 år sen, då bilen fick mitt intresse istället.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Fawve Fotograf
7 april 2008 · 166 Inlägg

Har spelat, tycker det är drygt som satan, satsar mer på min tennis. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Soubee
7 april 2008 ·

Har spelat golf, det var ett tag sedan. Tappade lite lusten när man fick bättre jobb osv. sen så var den enda snubben jag kunde spela med ett riktigt profs - med andra ord så hade han 1 eller va *** det nu är de som spelar på touren har i handikap.

Ksj
7 april 2008 · 1 217 Inlägg

Moderatbandy.. hmm.

Nej jag bedriver inte extremt primitivt jordbruk:P

Saab 900 "2.1an" (1992)
MilleN
8 april 2008 · 9 108 Inlägg

Soubee skrev:
Har spelat golf, det var ett tag sedan. Tappade lite lusten när man fick bättre jobb osv. sen så var den enda snubben jag kunde spela med ett riktigt profs - med andra ord så hade han 1 eller va *** det nu är de som spelar på touren har i handikap.

Det går att ha +handicap (är ju minus egentligen men det heter + av någon anledning) också hehe, lite segt att behöva gå under par för att slippa höja sig på tävling bara wink

Bjork OEM <3
8 april 2008 · 6 957 Inlägg

Nej, men far gör och ja e jäkligt sugen efter ha vart med några ggr,
finns de ngn kurs eller liknande man kan gå?

Mvh

OEM <3
MilleN
8 april 2008 · 9 108 Inlägg

Bjork skrev:
Nej, men far gör och ja e jäkligt sugen efter ha vart med några ggr,
finns de ngn kurs eller liknande man kan gå?

Mvh

Dom flesta klubbarna brukar ha nybörjarkurser, tyvärr är det bra mycket svårare att börja spela nu än när jag började men ring till klubbarna runtomkring och hör med dom!

Nu måste man klara flera prov, både teoretiska och praktiska, och så måste man gå flera kurser osv. Jag gick ut några rundor med Mormor och hon sa till tränaren att jag var duktig så fick jag grönt kort haha.

Aleks_
8 april 2008 · 68 Inlägg

klart man spelar golf tongue

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
8 april 2008 · 1 290 Inlägg

Japp har väl spelat några år nu men slutade nästan när man fick jobb... När man gick i skolan kunde man ju träna 6 timmar om dan men de funkar inte nu... Därför började ja spela dåligt och med de försvann lusten.... Har 3.8 i HCP nu.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
bmx
8 april 2008 · 7 100 Inlägg

moderat bandy tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
ironhead volvoraggare
8 april 2008 · 4 776 Inlägg

golf tssss det är ju  så tråkigt ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
8 april 2008 · 1 290 Inlägg

bmx skrev:
moderat bandy tongue

Pappa som lärt dig tycka så? tongue



Känner många som "hatat" golf men sen har dom testat o tyckt de var skitkul!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
bmx
8 april 2008 · 7 100 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

bmx skrev:
moderat bandy tongue

Pappa som lärt dig tycka så? tongue



Känner många som "hatat" golf men sen har dom testat o tyckt de var skitkul!

haha näe tongue
men ja hatar inte golf,visst är det roligt,men det är inget som ja skulle hålla på med tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang