5087
Sök

fråga ang koppling av två 6 ohms basar

669 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#1
hallå
jag har 2st basar
dom är det 6 ohm styck....det är inte dubbel talspole!!obs!

hur ska jag koppla basarna om jag ska köra i 1 ohm? 2ohm eller 4ohm??


4 554 Inlägg
5 april 2008
#2
paralellkoppla dom så får du så lågt de går

21 761 Inlägg
5 april 2008
#3
Den lägsta impedansen blir 3 Ohm, det går inte att få till någon lägre impedans.

669 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#4
ok kan jag köra det på sinus live sla 1500?
Senast redigerat av snipercat (5 april 2008)


2 911 Inlägg
5 april 2008
#5
snipercat skrev:
ok kan jag köra det på sinus live sla 1500?

Uppåt är mindre problem än lägre, så ja.


Sök