växelknoppsbyte på saab

ztoffe88
5 april 2008 · 101 Inlägg

Min växelknopp är helt förstörd ( tror förra ägaren försökt sig på att byta,men inte lyckats och lämnat den i livlöst läge:P) iaf, det är de vita "skalet" under själva knoppen som sitter kvar där nu ! men får inte bort de på nått sätt.! måste man ta sönder den vita plasten för att kunna byta ,eller går den ta bort hel? 
  Finns de nån speciell knopp som passar på saab spakarna, tänkte för de är ju backspärr o så på den.!  Har den där knoppen som xtremt.se säljer, den med borstat stål/läder ligger hemma.. men den är ju gängad och inte alls särskilt tjock anslutning på!!!  Nån som bytt ut sin växelspaks knopp på saab???

Har en saab 900 -97:a!!

så ser de ut...!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78745/305228_g4t301.jpg
inte den skönaste eller snyggast precis tongue

ztoffe88
7 april 2008 · 101 Inlägg

nån måste väl bytt knopp på saab nångång....?  smile

Aern
8 april 2008 · 457 Inlägg

Du få köpa en orginalknopp!tongue

Mokko
9 april 2008 · 286 Inlägg

Vissa lyckas att bara dra knoppen rakt upp om man tar i som fan (jag bla.), sen för vissa så verkar det helt omöjligt så att dom får såga bort plasten som sitter kvar.

Annan knopp har jag inget tips på förutom orginal tack vare bakspärren som man inte vill bli av med, jag har ingen i min 9000 tack vare att förra ägaren har bytt knopp och måsta tagit bort backspärren, inte roligt att lägga i 5:an innan man har lärt sig kan jag lova.
Det är absolut inte värt att bli av med backspärren om jag ska säga mitt.

fegge_89
9 april 2008 · 1 302 Inlägg

Testa att snurra på den kanske sitter gängad ?

Det giorde det i alla fall på min audi och när jag jobbade på BIVA så var man tvungen att skruva loss vissa.

ztoffe88
9 april 2008 · 101 Inlägg

Aern skrev:
Du få köpa en orginalknopp!tongue

Ok tongue  vart får man tag på en sån då? smile

Volvo Knugen The one and only
9 april 2008 · 1 091 Inlägg

ztoffe88 skrev:

Aern skrev:
Du få köpa en orginalknopp!tongue

Ok tongue  vart får man tag på en sån då? smile

På saab kanske? wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Arnie
9 april 2008 · 295 Inlägg

finns ju sportknoppar som är gjorde för bilar med backspärr. saab är ju inte ensamma om det fenomenet... orginal är ju så tråk!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Mortalis VW-nörd?
9 april 2008 · 4 332 Inlägg

Man kan ju pröva att värma den med typ hårtork o se om plasten expanderar lite så kanske de blir lättare å dra upp den?

audiandy
10 april 2008 · 31 Inlägg

ring eller maila saab. är det meckigt kan de säkert maila/faxa över en spräng-skiss
så slipper du ha sönder mer än nödvändigt

Hasskvist
29 november 2008 · 36 Inlägg

ta en polygrip och ta i utav bara h*vete

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang