Hej igen allihopa.
testa spela med bara ena basen inkopplad..
alså ni har det som det är nu, med båda basarna i lådan men använder bara den ena,, kolla hur det spelar då
Vi Har testat att köra bara 1 bas och det var samma problem.
Antagligen nån såndär 500-kronorsgrej som visar volt o har 52 dioder som blinkar i takt med musiken
Njae den var väll inte överdrivet dyr men den verkar ju funka bra. Det som "blinkade" (som kanske var fel beskrivet) var mätarna den har Amp mätare och volt mätare.
jag tror A6an kommer räcka mer än väl.
Det är ju en fördel med slotport istället mot rör om man ska vara noga...
ta det ex som porten ska vara 37djup o man inte gillar det ljudet så stoppar man in en skiva till som är lika stor som porten 37djup, sen breddenpå skivan kan man ju ha allt från 6mm till 22mm var gång man vill testa avstämmningen.
Jag tänker exakt likadant just nu och vi ska nog testa det.
Orkade inte läsa igenom allt....
Men, provat att fasvända basarna?
Provat annat steg?
ja vi har provat fasvända basarna och skillnaden blev minimal. Sånna kraftiga steg har vi inte diekt i högar hemma.
2 st L7S12 med ett DLS A6 som matar i 1 ohm poppar på bra i en 120liters låda med en 28-30cm 6" port
Ok det låter bra:D men då är ju frågan hur man ska koppla så att det blir 1 ohm? jag får inte riktigt ihop det.
App app, vänta här nu. Kolla noga vad som står i rekommendationen, det står "272cm2 37cm lång". Den portarean motsvarar ungefär 3 st 4" rör.
Om ni sätter i 2 st 4" rör som är 37cm långa i eran nuvarande låda så kommer avstämningen att hamna på neråt 25 Hz, dvs betydligt lägre än vad ni har nu.
Ni ska i n t e ha längre rör i eran nuvarande låda, prova själva att mata in dessa uppgifter i vilket program som helst så ser ni att avstämningen blir alldeles för låg.
ok hmmmm.......... Hur ska vi i sådanna fall designa en låda som basport för att det ska bli bra tror ni? Om man kollar i olika program så finns ju inte den komfigurationen med:(
Vi ska nog även ringa db akuten och be om en lådritning. Fan vi har ju köpt grejor för MÅNGA 1000 där så det kan dom väll bjuda på.
Mvh COTN