3023
Sök

Hej, vet inte vilken nyckel det skall vara för mina ASA alufälgar.

2 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#1
Hej jag ska byta till sommmardäck men är lite ny på sånt här, jag hittar nu inte nyckeln till mina fälgar.

Såhär ser fälgen ut och det är ASA med någon specialvariant av femkantsnyckel där det är en pigg i mitten. Vet någon vad detta kan vara för nyckel och var jag kan köpa den, jag har en bild här nedan men kanske är för suddig?


http://195.20.207.142/PICT0878.JPG

Tack på förhand

2 644 Inlägg
6 april 2008
#2
torks ? eller nae låter mer som nån special..
Senast redigerat av Lindgren_ (6 april 2008)

Johan Lindgren

5 089 Inlägg
6 april 2008
#3
tror inte dom har något namn men dom är jäkla onödiga iaf;P. är nog bara ASA som har dom. navkappslar till bussar har även denna variant. bättre å ta en näpptång och försöka skruva ut den och byta till en riktig insektsbult istället. eller slå in en torxnyckel och hoppas på att pinnen i mitten går av.

\Lindgren

2 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#4
Tack för svaren, jag vet inte riktigt vad en näpptång är, har du den på bild eller liknande, att ta bort mitten går bra att hamra bort smile

5 089 Inlägg
6 april 2008
#5
brukar inte finnas en sådan torx med ett hål i mitten i en sådan sats. dom skruvarna är till för att vem som helst inte skall kunna få upp locket;)

här har du en näbbtång, brukar gå att få upp skuven med dom.
http://www.komplett.se/img/p/200/314515.jpg

\Lindgren

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
#6
Det är en torx med hål i mitten eller den mycket ovanliga insex med hål i mitten. Nu infinner sig ju genast frågan varför du inte vet hur du får bort skölden på din egna hjul? För det är väl DINA hjul mazda99??
Senast redigerat av Gulmun (6 april 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
6 april 2008
#7
Gulmun skrev:
Det är en torx med hål i mitten eller den mycket ovanliga insex med hål i mitten. Nu infinner sig ju genast frågan varför du inte vet hur du får bort skölden på din egna hjul? För det är väl DINA hjul mazda99??

Låter som du är misstänksam mot honom? tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
#8
Larsson_Power skrev:
Gulmun skrev:
Det är en torx med hål i mitten eller den mycket ovanliga insex med hål i mitten. Nu infinner sig ju genast frågan varför du inte vet hur du får bort skölden på din egna hjul? För det är väl DINA hjul mazda99??

Låter som du är misstänksam mot honom? tongue

Man vet aldrig. wink Jag själv hade ju tittat på nyckeln och sett hur den sett ut innan jag tappade bort den... Undrar hur bra svar jag hade fått i en topic som: Jag har tappat mina bilnycklar, hur kommer jag lättast in i bilen utan att göra några märken på den?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
6 april 2008
#9
Gulmun skrev:
Larsson_Power skrev:
Gulmun skrev:
Det är en torx med hål i mitten eller den mycket ovanliga insex med hål i mitten. Nu infinner sig ju genast frågan varför du inte vet hur du får bort skölden på din egna hjul? För det är väl DINA hjul mazda99??

Låter som du är misstänksam mot honom? tongue

Man vet aldrig. wink Jag själv hade ju tittat på nyckeln och sett hur den sett ut innan jag tappade bort den... Undrar hur bra svar jag hade fått i en topic som: Jag har tappat mina bilnycklar, hur kommer jag lättast in i bilen utan att göra några märken på den?

Jo iofs, det var en bra jämförelse faktist. : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)


Sök