7040
Sök

Problem med installation av stereo Clio 01.

945 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Såhär är läget. Jag skulle sätta in en stereo i min Clio. Men sladdarna från "bilen" överensstämmer inte med sladdarna från stereon. Altså, kontakterna passar inte.

Var på Micro för att köpa kontakter som passade, så att jag skulle koppla en härva mellan den från bilen till stereon. Men dom sa att det inte skulle behövas för det skulle passa ändå. Och därför hade dom inget.

Men hur fan ska jag göra eftersom det uppenbarligen inte passar och jag måste ha något emellan kontakterna.

945 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Nej, säljaren verkade inte alls sugen på det. Blir att ringa BRL imorgon och höra vad dom säger. Det fanns ISO til Clio på Micros hemsida men inget i butiken...

945 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Hmm, jag ska ha in en vanlig pioneer stereo. Man kanske borde kolla om det är i stereo änden det är knasigt. Jag borde ju egentligen lagt upp bilder men det får bli imorgon. Tack för hjälpen ändå.

2 Inlägg
15 april 2008
Jag har nästan liknande problem. Jag har köpt en begagnad Pioneer DEH-P4800 MP som jag ska få in i min Audi. Jag upptäcker då att adaptern som ska sitt bak mellan anslutningen på stereon och DIN kontakten fattas. Det ska tydligen sitta adapter på stereon man den har tydligen blivit kvar i tidigare bil. Vet någon vart jag kan få tag i en adapter, beg eller ny utan att ruinera mig. Enligt BRL så går det ev. att få tag i en orginal men den ska gå lös på ca: 600 spänn.

2 Inlägg
15 april 2008
Jag har påtalat problemet för förre ägaren men efter det har han gjort sig oanträffbar. Kanske därför han sålde den. Jag har varit inne på en japan-sida som hade adapters men det fanns en del att välja på. Inte lätt att beställa rätt.

Sök