Motorn min har skurit, och jag har haft inne både blocket och toppen på svetsning.. toppen blev bra, och vi har planat av den så det ser fint ut..
Men så till det jobbiga, blocket såg bra ut, men efter vi hade planat ner det.. så var den en liten spricka.. eller glipa mellan fodret och aluminiumet.. så jag lämnade tillbaka den till firman.. men idag så hörde dom av sig å sa att dom inte klarar fixa detta.. utan när dom försöker få till det så blir sprickan bara större..
men fan visst måste det gå att få det bra? antingen är denna firman kassa å inte vet vad dom gör.. eller så funkar det helt enkelt inte..
Nu kostade jobbet mig bara 250 spänn, men kan man kräva dom på ett nytt block eller ersättning för att en riktig firma skall åtgärda det(verkar inte som dom är kapabla att laga det själva)? för sprickan var inte där innan dom började med den, utan det var bara en krater uppe på toppen av blocket som skulle fyllas igen..
Eller måste jag ta ut fodret å göra om allting för att det skall bli bra? måste man inte byta alla foder då? och även kolvar??
Någon som har något tips om vart man skall vända sig för att få det bra gjort?
Är väldigt tacksam för svar då det börjar kniva sig lite för mig