Jag undrar om det finns nån adapter så man kan sätta in en annan sterio i min saab 9-3a 04a... Har kollat runt men hittar inget vill inte ha orginal ljudet då det verligen suger.. Har AS2 systemet i den det vill säga mellan systemet med ett slutsteg till dom främre högtalarna...
Ska du byta ut både stereo, steg och högtalare är det väl inga som helst problem ??
Det är ju om du ska byta ut tex endast stereon som du får problem eftersom originalstereon använder sig av optisk fiber
Så ska du byta både stereo + steg (och eventuellt högtalare med) så behövs ingen adapter, dock kan det behövas ett ratt-interface till nya stereon om du har rattkontroller till originalstereon i bilen.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Jag tänkte mej att byta ut stereon eventuellt behålla orginal sterion och sätta i en baslåda och jag antar jag behöver ett bättre steg än det som finns i bilen högtalarna får sitta kvar tror jag.. Det sitter ju ingen vanlig iso kontakt i skiten.. Jag är så kass på sånna här saker men gör man det aldrig lär man sig inte heller
Jo det kanske är lite överdrivet men det är inte bra och att sätta i den större modellen av saabs stereor är väl lite att kasta pengarna i sjön... För det är inte nå vidare det heller det duger väl att ha diskanten i om man har en baslåda som är hyffsad