3484
Sök

Laga och lacka backspeglar?

Like it German
378 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#1
Hej tänkte laga och lacka mina backspeglar men behöver lite hjälp.
Ena backspegeln har fått en hörving så en bit plast har lossnat.. vad ska jag spackla med?? plastspackel ,glasfiberspackel??

Sen till lackningen: tänkte matta ner med 400-500 papper , tvätta med röd etanol , lägga primer , måla + klarlack kan de blir bra eller ska jag göra på någe annat sätt?

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

www.maniacracing.se
494 Inlägg
8 april 2008
#2
kimmy89 skrev:
Hej tänkte laga och lacka mina backspeglar men behöver lite hjälp.
Ena backspegeln har fått en hörving så en bit plast har lossnat.. vad ska jag spackla med?? plastspackel ,glasfiberspackel??

Sen till lackningen: tänkte matta ner med 400-500 papper , tvätta med röd etanol , lägga primer , måla + klarlack kan de blir bra eller ska jag göra på någe annat sätt?

mvh kimmy

vet du vad det är för typ av plast?? Typ "mjuk" eller "hård" plast för är det den hårda typen och den inte är "fett" så kan du plasta med glasfiber..

Sen till lackeringen så Tänker du helt rätt.

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 april 2008
#3
Jag hade hellre köpt en ny spegel på skroten. Det kan vara värt nån hundralapp för att slippa laga den spruckna. Men det är jag det. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Like it German
378 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
#4
Jag va på skroten häromdan men spegeln är helt omöjlig att få bort om man inte har en hel dag å massa tålamod ;P måste ta bort hela framinredning för att komma åt en skruv så man kan ta loss den. Och de gick inte att bryta loss den heller... Annars va de självklart min första tanke med smile

Ska höra lite vad fler har å säga mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Like it German
378 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
#5
Ingen som vet vad jag ska spackla med?

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

324 Inlägg
9 april 2008
#6
Glasfiberspackel tycker jag smile Blir både starkt och lätt att slipa smile

Eh? Jaha! Okej!

872 Inlägg
9 april 2008
#7
najj najjn, du ska köpa 2 komponents lim och fylla upp och laga med, slipa det. sen tar du vanligt fin spackel som e till för  plast och sen hade du ju rätt med rästen

If its too loud you are too old!

Like it German
378 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#8
vad är 2 komponents lim om man får fråga? smile

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

872 Inlägg
10 april 2008
#9
limm mena jag, typ plastik padding, som har 2 komponenter limm och härdare, hälst ska man ha plast primer på först, men går utan

If its too loud you are too old!

Like it German
378 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#10
okej tackar smile

mvh / kimmy

Hur många skruvar fick du över?....


Sök