Det beror förmodligen på hur grovt det övriga röret är på bilen, har du orginal så lär det inte spela någon roll om du har 2,5 eller 3", välj den som är närmast storleken på röret som du ska skarva ihop det med.
Dämparen fäster du med stora klämmor som finns på te.x biltema sen fixar du fästen i karossen och gummiupphägning i mellan, annars skrammlar det och vibrerar i hela bilen