4456
Sök

Hjälp mej att försöka hitta felet på min audi

BE*CE
419 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Hej jag har en audi 80 med 2 fel och det ena är att den bara typ dog för en månad sen:

det som hände innan det blev som det blev va att plus kabeln till steget hade nötigts och laggts mot ramen och dödade batteriet men så bytte jag batteri och isolera kabeln på nytt sem så vred jag om nyckeln och då hoppade audin igång. Sen så körde jag typ 1km men under den tiden så betädde sig varvräknaren sig konstigt och så var sterion död, men så när jag parkerade och stängde av bilen och skulle starta den på nytt så gick tändningen på men det hände inget mera när jag vred på nyckeln utan det började typ pipa ifrån ett relä och även tutan funkade ej.
Men då bytte jag alla relän under ratten( det var där det lät ifrån) och det blev inte bättre men så kopplade jag in larmet (som varit urkopplat i ca4månader) igen för att testa om det kunde vara någon kabel som gått men nej så var det inte MEN när jag kopplade in larmet så började sterion coch tutan funka igen smile så jag undrar vad som kan vara fel då??

Och det andra felet är att slutsteget bara slår av.
alltså jag fick ju igång sterion så jag kopplade ihop steget och lådan igen och lyssnade i typ 10-15min sen så slog steget av sig, kommer inte någon ström fram typ och jag kan vänta i ca 1min och sen så funkar steget igen men bara i några sekunder vad kan det vara då??

kan tillägga att det inte har gått en enda säkring

kan även ta hjälp utanför gorg

MVH Niclas obs vet inte om den ligger på rätt ställe flytta den om den gör det.
Senast redigerat av truckracing_ (8 april 2008)

Volvo R racing

BE*CE
419 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
det är typ 4500 inloggade och ingen kan komma med ett försla om vad det kan vara för fel?? jahop

Volvo R racing

Administratör
2 992 Inlägg
8 april 2008
Ja dels beskriver du felet väldigt haffsigt och dels finns det så mycket att välja på som kan va fel att det är svårt att välja var man ska börja.....

En kopp av den svarta såsen...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2008
truckracing_ skrev:
det är typ 4500 inloggade och ingen kan komma med ett försla om vad det kan vara för fel?? jahop

man lyfter inte sin egeb tråd efter 5minuter det är ett forum ingen chatt om du väntar en stund så hittar säkert någon audi nisse din tråd

BE*CE
419 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
okej men det jag har skrivit upp är allt som jag vet för tillfället

MVH Niclas

Volvo R racing

Old School Ford
600 Inlägg
8 april 2008
kortslutningar, går säkringarna som popcorn?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

BE*CE
419 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
visst glömde säga nu när Catling frågde om säkringaran så kan jag säga att det har inte gått en enda säkring heller.

MVH Niclas

Volvo R racing

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 april 2008
truckracing_ skrev:

4500 inloggade betyder inte 4500 som läser alla forumsinlägg..

Men i alla fall, gå igenom din elinstallation en gång till, gärna med en kunnig kompis, för det låter som installationsfel och felkopplingar. Hur kunde du bränna batteriet om kabeln till steget låg mot karossen? Det gör man bara om man ersätter säkringen mot en spik, eller skiter i att ha någon. Det blir nog svårt för någon av oss att ge dig ett bra svar utan att se bilen...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

blacken
8 april 2008
Det skulle kunna vara så att det har brunnit någon annanstans när det kortade i ramen. Det är bara att leta efter kablar som ser "skumma" ut..  OBS! terapi jobb 1a.. tongue

BE*CE
419 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Gulmun:
har redan gått igenom det med en polare som jobbar som meck

blacken:
okej får ta och kolla efter "skumma" kablar

MVH Niclas

Volvo R racing

BE*CE
419 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
kan tillägga att den går igång när jag rullar den men dör när jag släpper gasen, alltså den går när ja håller varv så vad kan det vara då någon som vet??

Volvo R racing

Sök