Hej jag har en audi 80 med 2 fel och det ena är att den bara typ dog för en månad sen:
det som hände innan det blev som det blev va att plus kabeln till steget hade nötigts och laggts mot ramen och dödade batteriet men så bytte jag batteri och isolera kabeln på nytt sem så vred jag om nyckeln och då hoppade audin igång. Sen så körde jag typ 1km men under den tiden så betädde sig varvräknaren sig konstigt och så var sterion död, men så när jag parkerade och stängde av bilen och skulle starta den på nytt så gick tändningen på men det hände inget mera när jag vred på nyckeln utan det började typ pipa ifrån ett relä och även tutan funkade ej.
Men då bytte jag alla relän under ratten( det var där det lät ifrån) och det blev inte bättre men så kopplade jag in larmet (som varit urkopplat i ca4månader) igen för att testa om det kunde vara någon kabel som gått men nej så var det inte MEN när jag kopplade in larmet så började sterion coch tutan funka igen

så jag undrar vad som kan vara fel då??
Och det andra felet är att slutsteget bara slår av.
alltså jag fick ju igång sterion så jag kopplade ihop steget och lådan igen och lyssnade i typ 10-15min sen så slog steget av sig, kommer inte någon ström fram typ och jag kan vänta i ca 1min och sen så funkar steget igen men bara i några sekunder vad kan det vara då??
kan tillägga att det inte har gått en enda säkring
kan även ta hjälp utanför gorg
MVH Niclas obs vet inte om den ligger på rätt ställe flytta den om den gör det.