Volvo 850 Se 2.5 Gnisslar

Nemesis__
10 april 2008 · 10 Inlägg

Tjena har ett problem med min käre Volvo 850 Se 2.5 en morron när jag skulle iväg så började de tjuta o gnissla från motorn när jag gasar på tomgången låter de knappt nåt men när man gasar te så gnisslar de så förbannat min gissning e ju antingen kamremmen eller fläktremmen men är inget motor proffs precis så tänkte kolla om de fanns lite kunniga människor här inne... Bilen funkar fin fint annars vill bara bli av med skit ljudet !smilebig_smile

Marlboroman
10 april 2008 · 8 234 Inlägg

Svårt att säga exakt, men spännaren till aggregatremmen brukar börja gnissla efter ett tag, och är den dålig så är antagligen brytrullen dålig den med. Alternativt så är det motsvarande saker på kamremmen. Enklaste är ju att haka av aggregatremmen och starta den, är det tyst då så vet man ju vart felet är.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Marlboroman
10 april 2008 · 8 234 Inlägg

Som sagt: plocka av remmen och prova, blir den tyst då så sjunker ju antalet potentiella felkällor. Dessutom så går det ju att snurra på grejjerna och höra vad som kan tänkas föra oväsen.

Att bara stå å försöka höra vart ett ljud kommer ifrån är svårt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
saxiin
10 april 2008 · 6 Inlägg

enklaste tipset, köp rem spray å spruta på mutiremmen wink .. ett bra tips som vi gör på volvo .. mvh alex smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang