4420
Sök

Slutstegs problem

241 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#1
Jag har ett litet problem med mitt slut steg det är ett Gas Silver 2200. På typ 200W jag drev en zackris 12:a på 600W (Hur det nu stavas) men nu när jag ska driva en Gas 12:a på 600W så slår överbelastnings skyddet ifrån ? Någon som vet vad det kan vara för fel ? Kan det var att jag bytt stereo till en 50x4Watt istället för 40x4 watt?

Tacksam för svar smile


Mekaniker
212 Inlägg
10 april 2008
#2
Antar att du kollat så allt är rätt kopplat och att de inte är kortslutning nånstans? Kan vara kortslutning i talspolen i GAS basen, mät resistensen i den.


241 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#3
Okej. För det blev så en gång på den förra också. Men på den här är det typ flera ggr =/



Sök