3037
Sök

........

17 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
........
Senast redigerat av Odman (18 juni 2011)

Det är inte farten som dödar det är sättet du stannar på

21 761 Inlägg
10 april 2008
Vad heter basarna mer exakt, modellnummer?
Vilka parametrar har basarna?

För att kunna ge lådförslag så måste vi få reda på minst 3 av basarnas parametrar (Vas, Fs, Qts) men helst ännu fler. Om vi får reda på modellnummer så kan vi kanske åtminstone länka till någon sida med lådförslag.

17 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Fick reda på av han jag köte dom av att till 15" ska det vara 70L sluten och 18" 120L sluten, vet du var man kan hitta ritningar smile

21 761 Inlägg
10 april 2008
Om du redan har fått veta vilken lådvolym det ska vara, då är det väl bara att snickra ihop en testlåda? smile

17 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du redan har fått veta vilken lådvolym det ska vara, då är det väl bara att snickra ihop en testlåda? smile

Men jag her inga mått, Skulle gjärna Ha hjälp med det, lite halv ny på sånt smile

21 761 Inlägg
10 april 2008
Aha, du menar så.

Volymen = Höjden x Bredden x Djupet. Gör om alla mått till decimeter, då får du automatiskt svaret i liter. Kan ta 70 liters lådan som exempel:

Elementet är nog runt 40-41cm i ytterdiameter gissar jag, då tar vi 45cm i både höjd och bredd så att basen ska rymmas i lådan. Nu vet vi två av måtten, det fattas hur djup lådan ska vara. Vi ändrar på formeln:

Djupet = Lådvolymen / Höjd x Bredd. Alltså 70 liter / 4,5dm x 4,5dm = ca 3,457dm = ca 34,5cm. Nu vet vi även att djupet ska vara 34,5cm.

Så där kan du prova dig fram för att få rätt volym. Du måste veta basens yttermått så att höjden och bredden blir tillräckligt stor, sedan måste du också veta hur djup basen är för att kunna se om det uträknade måttet verkligen går att ha smile.

17 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Okej tack så mycket bugar och bockar smile

Sök