4341
Sök

Startproblem Bmw e36 320i

45 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Har sedan igår inte fått igång beemern. Det började med att jag skulle iväg till en kompis, bilen startade men dog lika snabbt som den startade och sedan dess har den inte visat något livstecken.

Har gjort följande:
*kollat relä och säkring till bränslepumpen, dock lite osäker på om reläet verkligen funkar. ska kolla på det imorgon
*rengjort bränslepumpen
*kollat gnista
*kollat bensin till stift
*kopplat bort batteriet några minuter
*kopplat ur lmm och provat starta

Det som är lite konstigt är att bränslepumpen inte surrar till när man vrider på nyckeln, vilket den har gjort tidigare. Dock så hör man att den pumpar när man vrider till startläget på nyckeln.

Är det någon som har tips på vad som kan vara fel? Kanske någon som vet hur man ordnar det här med att pumpen inte kör upp trycket när man vrider på nyckeln.

Tacksam för alla svar!
Senast redigerat av Erikzon (10 april 2008)

1 353 Inlägg
10 april 2008
Precis sådär gjorde min 325'a när soppapumpen dog.

jag startade, hann köra ca 5 sekunder, tvärdog och var stendöd.

Sitter det inte 2 pumpar på den där?

en matarpump i tanken, samt en insprutningspump lite längre fram?

Matarpumpen skall väl gå gång vid tändningen på bara, sen insprutningspumpen när nyckeln är i startläget?

så har jag fått för mig iallafall, dock inte helt säker.

There's no replacement for displacement

45 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Jag har faktiskt ingen aning om det sitter någon pump längre fram. Men pumpen i tanken går ju när man vrider nyckeln till startläget så det måste ju vara någon längre fram som ska bygga upp trycket isåfall?

Medlem 5280
552 Inlägg
11 april 2008
Hur beter han sig när du försöker starta då?
testat med startgas och haft fullgas samtidigt?

45 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Har inte testat med startgas.

När jag försöker starta så går ju allting runt som det ska men den tänder inte alls.
Provade starta den nyss och då gick bränslepumpen i läge två som den ska fast den startade inte. ska ta upp stiften och rengöra osv och testa igen.

45 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Har testat med startgas nu, inga framsteg...

Medlem 5280
552 Inlägg
11 april 2008
inte ens att den försöker hoppa igång?

45 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Nae, den tänder inte alls, stiften blir sur och det är jätte fin gnista. Börjar fundera om kamkedjan kan ha hoppat så den tänder på fel ställe, men jag har inte hört något oljud från motorn.

45 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Funderar på om det blivit kondens i ECU boxen, vad tror ni om detta?

Sök