5120
Sök

Hemma förstärkare fråga

237 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har en hemma förstärkare (Ej hemmabio, utan vanlig stereo) den är på 4-kanaler och 580w står det bak på.
Då undrar jag,när det står att förstärkaren är på 580W delar man upp 580W delat på 4 , för det är ju 4kanaler , eller hur många watt är det per kanal, ?
Någon som kan hjälpa mig? smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 april 2008
#2
hur många ohm ger den ut de?  jag antar att portarna e paralell kopplade på vardera sida

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 april 2008
#3
skulle nog tippa på 145 watt per kanal smile

C H E V R O L E T <3

237 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#4
christofer_k skrev:
hur många ohm ger den ut de?  jag antar att portarna e paralell kopplade på vardera sida

Finns en kanpp som man kan välja mellan 4 ohm till 16-8ohm

Abaaaaaaaaa

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 april 2008
#5
Mr-Karlsson skrev:
Hej!

Jag har en hemma förstärkare (Ej hemmabio, utan vanlig stereo) den är på 4-kanaler och 580w står det bak på.
Då undrar jag,när det står att förstärkaren är på 580W delar man upp 580W delat på 4 , för det är ju 4kanaler , eller hur många watt är det per kanal, ?
Någon som kan hjälpa mig? smile
/ lukas

Med 99% sannolikhet 540W fördelat på 4 kanaler, och förmodligen inte heller RMS watt...

Vad är det för märke/modell?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

237 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
#6
jonash skrev:
Mr-Karlsson skrev:
Hej!

Jag har en hemma förstärkare (Ej hemmabio, utan vanlig stereo) den är på 4-kanaler och 580w står det bak på.
Då undrar jag,när det står att förstärkaren är på 580W delar man upp 580W delat på 4 , för det är ju 4kanaler , eller hur många watt är det per kanal, ?
Någon som kan hjälpa mig? smile
/ lukas

Med 99% sannolikhet 540W fördelat på 4 kanaler, och förmodligen inte heller RMS watt...

Vad är det för märke/modell?

mvh Jonas

Okej, märket är technics SU-V6X

Abaaaaaaaaa

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 april 2008
#7
Mr-Karlsson skrev:
jonash skrev:
Mr-Karlsson skrev:
Hej!

Jag har en hemma förstärkare (Ej hemmabio, utan vanlig stereo) den är på 4-kanaler och 580w står det bak på.
Då undrar jag,när det står att förstärkaren är på 580W delar man upp 580W delat på 4 , för det är ju 4kanaler , eller hur många watt är det per kanal, ?
Någon som kan hjälpa mig? smile
/ lukas

Med 99% sannolikhet 540W fördelat på 4 kanaler, och förmodligen inte heller RMS watt...

Vad är det för märke/modell?

mvh Jonas

Okej, märket är technics SU-V6X

4x100 ungefär.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

3 149 Inlägg
11 april 2008
#8
Den är inte på fyra kanaler, är det inte bara så att du kan spela samma musik i fyra högtalare (2st stereo-par)? Det enda som händer när man vrider på från 1 par till 2 högtalarpar är att förstärkaren själv bryggar till båda paren.

Den levererar 2x100w i 4 ohm enligt ett par olika sidor som jag googlade fram på någon minut. Att den sen konsumerar 480w är inte detsamma som att uteffekten är 480w. smile
Senast redigerat av viccoA (11 april 2008)

5 852 Inlägg
11 april 2008
#9
Stoppa in 3 fas så får du mer kräm wink Nej skämt och sido så är det nog helt klart max watt

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 april 2008
#10
viccoA skrev:
Den är inte på fyra kanaler, är det inte bara så att du kan spela samma musik i fyra högtalare (2st stereo-par)? Det enda som händer när man vrider på från 1 par till 2 högtalarpar är att förstärkaren själv bryggar till båda paren.

Den levererar 2x100w i 4 ohm enligt ett par olika sidor som jag googlade fram på någon minut. Att den sen konsumerar 480w är inte detsamma som att uteffekten är 480w. smile

Det kan du ha rätt i. Det är 100W per kanal hur som helst.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök