4281
Sök

Motorproblem 200sx s13

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Tjena!
Har ett litet problem med min 200a.
Säg att man startar bilen och kör någon kilometer. Om man sedan stannar och har av bilen en stund, kanske 5 minuter, varpå man startar bilen igen och börjar köra, så känns det som att kraften försvinner bort. Som om turbon slutar ladda eller något. Eller kan det vara Luftmassemätaren som mäter fel eller krånglar? Händer knappt någonting om man tar gasen i botten på de flesta låga växlar på medelhöga varv. Dock försvinner problemet efter någon kilometer igen.

Blir att jag kör på detta sättet ofta då jag åker till färjan på ön, sen stannar bilen på färjan, varpå jag kör iväg. Blir såhär varje gång.

Tacksam för alla sorts svar, skriv något på måfå om ni vill, bara det är ett svar:D

//Pontus

Ableton Live

586 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Numera är problemet värre. Innan försvann det ju efter någon kilometer, nu sitter det i ett bra tag längre, ingen som har ett tipps innan jag har sönder hela motorn eller nått?

//Pontus

Ableton Live

3 650 Inlägg
13 april 2008
Kanske nån läcka nånstans, typ slangar..Prova att spraya lite startgas runt motorn när du harbilen på tomgång, höjs tomgången så har du troligen en läcka..kan vara värt ett försök ialf

586 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
aha, ja tack det skall jag testa!

Ableton Live

654 Inlägg
14 april 2008
kolla läckor som nämnt.
Är det nått av alla dessa "steg" chip i ECU boxen?
Polaren hade nått liknande problem med sin.han hade ett steg2 chip tror ja det va.
men iaf,han bytte ecu,satte i org chip,lmm osv..inget hjälpte.
sen en dag efter att bilen stått på tomten nån månad 2 så behövde han flytta den.
Då gick den skit bra igen.

Sök