4283
Sök

sura pengar eller vad

badboy for life
356 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
kom körades vid lindengen i malmö i dag och helt påötsligt så hoppar det fram en polis och vinkade in mig.
Frågade efter körkort det fick han efter en stund så sa han att det hade gått lite fort och att jag inte hade något bälte.
Kontentan av det hela blev 3150kr i böter och då hade han gett mig 750kr i rabbat sura pengar när man precis köpt ljud för ca 10:000kr:mad:

leva bör man ändå dör man

badboy for life
356 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
jo jag säger inte att man inte ska få ´böter men det får ju finnas en gräns eller hur det är inte alla som kan betala så höga böter.
Undrar om du skulle vara så styv i korken om det skulle vara du som fick böter yikes
NickeJ89 skrev:
Ta på dig bältet och håll hastigheten då?

leva bör man ändå dör man

870 Inlägg
11 april 2008
Men sa dom inte hur fort du hade kört? Dom måste ju ha tagit en exakt hastighet? Eller dom bara sa de och så acceptera du de? Säg ist att du höll hastigheten om dom inte har några bevis!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
11 april 2008
Hehe! Alltid lika roligt att se folk som beklagar sig för sina böter. Men saken är att det är ingen annans fel än deras egna. "Att inte alla kan betala så höga böter" är ju bara löjligt. Skulle jag få böter skulle jag absolut inte lipa om det i ett forum såhär... smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Bärs!
3 456 Inlägg
11 april 2008
Dave_C70 skrev:
Hehe! Alltid lika roligt att se folk som beklagar sig för sina böter. Men saken är att det är ingen annans fel än deras egna. "Att inte alla kan betala så höga böter" är ju bara löjligt. Skulle jag få böter skulle jag absolut inte lipa om det i ett forum såhär... smile

Indeed!

Garaget.org peakade 2008.

DFFL
9 020 Inlägg
11 april 2008
När man kör för fort och kör utan bälte så måste man vara medveten om att risken att få fan för det finns.
Det är iallafall jag, när jag blivit stannad så har jag alltid varit trevlig och tillmötesgående eftersom att jag har gjort fel, inte polisen...
Bölar man för att man fått böter när man begått ett brott så borde man nästan få böterna dubblerade.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
11 april 2008
låst, denna hade passat bättre i bloggen

8 156 Inlägg
11 april 2008
Kan ju säga att jag för en modell där man får böter efter inkomst. Dvs dagsböter. Så att det svider lika mycket oavsett vilken inkomst man har. Nu tycker jag visserligen att 3000:- är saftigt. Men samtidigt så är det väl rätt så avskräckande för någon med medellön?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök