4353
Sök

Map Tun chip med "Turbostopp"?

457 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Hej!

Ägare till ett Map Tun chip, Steg 1. Alltså 225hk chippet. Så nu till själva funderingen.

När man drar full sulla i vissa lägen, enbart ibland så är det som att det finns en funktion "Turbostopp", du kan jämföra med vanligt varvstop. Man ser Turbo mätaren gå fram och tillbaka men efter kanske 5sek så är den vanlig igen. Man märker även att bilen sackar så det är inte mätaren som krånglar! Hörde med gammla ägaren som hade det innan och även han upplevede det så. Nån mer som har märkt denna "Turbostopp" eller är det fel på chippet?

// Mvh Aer'n

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 april 2008
Aern skrev:
Hej!

Ägare till ett Map Tun chip, Steg 1. Alltså 225hk chippet. Så nu till själva funderingen.

När man drar full sulla i vissa lägen, enbart ibland så är det som att det finns en funktion "Turbostopp", du kan jämföra med vanligt varvstop. Man ser Turbo mätaren gå fram och tillbaka men efter kanske 5sek så är den vanlig igen. Man märker även att bilen sackar så det är inte mätaren som krånglar! Hörde med gammla ägaren som hade det innan och även han upplevede det så. Nån mer som har märkt denna "Turbostopp" eller är det fel på chippet?

// Mvh Aer'n

laddtrycksspärr?

457 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Funderar starkt på det jag med, men du kan hålla full sula hela tiden, spärren går endast in i början, och endast ibland.  Jag blir lite förvirrad!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 april 2008
Låter som någon typ av laddtrycksvakt som begränsar turbotrycket i botten av varvtalsregistret när motorn får jobba som hårdast för att komma igång och det är ju även där det sliter mest på turbon om du skulle få som du ville och den skulle ladda direkt wink

Så har iaf jag förstått det på dom svar jag har fått och sett.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

457 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Ja, det är ju enbart i början den går in. Det är nog tryckvakt. Hoppas någon som har Map Tun skriver så man får det bekräftat. Kanske fler tillverkare har den här vakten.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 april 2008
Men om nu ingen mer skulle skriva så är det ju inte så jobbigt att ringa killarna på maptun på måndag och fråga dom, dom borde ju veta wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 164 Inlägg
11 april 2008
Har du svajande laddtryck lite i början som sen stabiliseras så kan de vara att WG klockan/membrandosan är dålig och behöver bytas.
Eller är MVn dålig.
Att laddtryck spärren skulle gå i så innebär de att man inte har nått laddtryck alls och får börja om.
De kan hända att laddtrycket sänks lite för laddet är för högt men de är ju boxen som styr och då kan de också va svajande.
Men de brukar oftast bli avhjälpt med att man adapterar boxen.

MVH

F

457 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Jo det är ju det!smile Men det är bra med forum också, får man kanske veta lite mer också!wink Man kan lära sig jäkligt mycket med att endast läsa i forumen!

Sök