5121
Sök

Fråga ang dvd / cd spelare!

leo_m83
12 april 2008
Trådstartare
#1
tjena grabbar!

Köpte en dvd spelare till min nissan. Dock har jag lite problem, får meddelande" warning , stop watching media player" så jag tänkte att jag kanske inte har kopplat den rätt.
Så frågan är, vad ska "brake" sladen bakom spelaren ska kopplas någonstans?

I manualen heter det "braking inspections parking" .  smile

782 Inlägg
12 april 2008
#2
oftast har du en kabel som ska kopplas till handbromsen för att du bara ska kunna se på dvdn när du har handbromsen åtdragen. Tror att det bara är att jorda den kabeln så kommer du runt problemet.


297 Inlägg
12 april 2008
#3
patrik79 skrev:
oftast har du en kabel som ska kopplas till handbromsen för att du bara ska kunna se på dvdn när du har handbromsen åtdragen. Tror att det bara är att jorda den kabeln så kommer du runt problemet.

Sant .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

leo_m83
12 april 2008
Trådstartare
#4
tack, ska försöka det smile

5 852 Inlägg
12 april 2008
#5
Den här kabeln pojkarna pratar om här är en kabel som endast ska jordas och även i vissa få fall ha plusmatning. Men en lite bättre fråga är vad det är för DVD maskin?


Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

leo_m83
13 april 2008
Trådstartare
#6
fixade problemet. Det vart min chip som spökade (steg 3) . Koontigt att den började spöka precis då jag monterade ditt min dvd spelare men men sånt är livet med en nissan 200sx. Man vet aldrig vad som kan gå åt helsike..jag tackar för allas förllag och komentarer och givitvis alla som föröskte hjälpa till big_smilebig_smile

1 661 Inlägg
13 april 2008
#7
Hur fick du reda på att det var chippet ? smile

leo_m83
13 april 2008
Trådstartare
#8
jag bytte till en annan chip och körde. märkte att bilen gick mycket bättre, speielt vid höga laddtryck. Sen så tog jag en saab 9000 på köpet vid en av korsningarna här i uppsala...så fick jag reda på att det var chipet tongue


Sök