Var nyss ute o körde lite i byn då jag tog en paus och parkerade. När jag klev ur bilen hörde jag ett pysande ljud, tänkte först att det var något däck som läckte men när jag kollade under bilen så droppade det nån vätska från bilen. Det är vid framvagnen som det droppar, slänger in en bild på det så kanske nån här kan säga vad det är som läcker..
Kan det vara Webaston alternativt luftkonditioneringen som läcker? webaston är nämligen sönder och tyckte att förra ägaren sade något om att den läckte tidigare.
Du får nog lukta på vätskan, och se var det kommer ifrån. Kan vara motorolja, växellådsolja, styrservoolja, bromsvätska, bensin/diesel mm.
olja är det inte, ser mera ut som någon typ av vätska, skulle vara kul om nån visste hur en webasto fungerar, dvs om det är möjligt att den kan orsaka läckage just där. För isåfall är det nog den.
Har ingen erfqrenhet av webasto, tyvärr. Men om det pyser och läcker, så måste det vara övertryck i det systemet.
Har du kontrolerat nivå i alla vätskebehållare?
Jo, oljan är OK, svårt att se hur mycket kylarvätska det finns men det finns ivarjefall mer eller mindre..
kollade noggrannare på vätskan som läcker nu och den är ljusbrun.. märkte även att bilen går varmare nu, kan det vara kylarvätska som läcker? tänker nog inte köra med bilen nu tills jag vet mera
me tanke på rubruiken och du inte skriver ens va för il de är så lär du inte få några träffsäkra svar, låser här gör om och gör rätt läs rubriksanvisningarna och de andra hjälpande trådarna som ligger klistrade