5152
Sök

Ändra färg på instrument belysning??

Like it German
378 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
#1
Hej har en passat - 90 som jag skulle vilja ändra intrument belysningen till röd.. alltså där man ändrar fläkt värme m.m... Lampan som sitter där e juh vit nu och jag vet det finns röda att köpa men... Det sitter juh som plast bitar som transporterar ljuset till knapparna å den plasten e ju "ljus grön" så det blir grön färg... Om man sätter i en röd lampa blir det rött eller blire skit?? tongue nån som har nått bra tips??

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

6 851 Inlägg
12 april 2008
#3
steifan skrev:
I brist på annat så kan du ju pröva dessa:
http://www.hova.com/ListProducts.aspx?cat=1197

Ska även finnas hos Micro.
Vet dock ej om det funkar så bra!

Dem ändrar ju dock inte den gröna färgen på plasten...?


Like it German
378 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#4
Som Tt avant sa ändrar juh bara färgen på glödlampan... Kan man prova måla plasten röd?? För den e väldigt ljus grön nu .. Kanske att ljuset får svårt att ta sig igenom??.. värt att testa smile

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

6 851 Inlägg
Like it German
378 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#6
TT-Avant skrev:
kan du inte byta plasten då?

nje det är så små grjer med konstiga former så går itne att göra egna..

/ kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Like it German
378 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#7
Swedenrockers skrev:
Diffusorn är ju fortfarande grön. För att inte det gröna ska märkas måste det till väldigt mycket rött och då blir det precis det du förmodar, det kommer lysa väldigt svagt.

jo jag misstänker det sad

/ kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

IT-Tekniker
161 Inlägg
13 april 2008
#8
Pröva med riktigt starka röda dioder och se vad som händer...  har satt in blåa dioder i mitt mätarhus och det blev bra.


Like it German
378 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#9
Slammis skrev:
Pröva med riktigt starka röda dioder och se vad som händer...  har satt in blåa dioder i mitt mätarhus och det blev bra.

okej..men de får bara plats med t5:or eller vad dom heter...

/kimmy

Hur många skruvar fick du över?....


Sök