Tjena!
Nu är det så att jag har ett litet problem som jag tror att ni grabbar kanske kan hjälpa mig med.
Problemet:
Jag har monterat en 7" dvd spelare i min bil med endast 2 stycken fram högtalare (de där bak och bas är ej kopplad). Det gick bra att spela och köra den första dagen (3 dagar sedan). För 2 dagar sedan började min varvtal bli svängig och höl på men det var för nån sekund så jag trodde att det kanske inte vart nåt. Igår blev jag stående mitt i vägen. Bränsle pumpen lätt kontigt är den försökte pumpa soppa till motorn (kan höra det när den pumpar). Men när jag lätt bilen stå i 5 minuter, så gick det att starta bilen igen och det vart inget problem.
Så kan alla dessa symptom bero på att GENERATORN inte orkar hålla upp spänningen?
Det som är gjort som jag kan tänka mig påverkar strömen i bilen är:
Batteriet är flyttat i baklukan (ca 2m) med 25mm2 kabel. Bateriet är även jordad ordentligt i karossen.
Nu är jag osäker om det är generatorn som är felet eller om det är kabeln och batteriet som har flyttats i backlukan.
generatorn är: 80AH
Batteriet är: 44AH
Kabeln till batteriet: 25mm2
Så äntligen till min fråga: Vad kan vara felet? Och i fall det är generatorn inte orkar hålla uppe spänningen, finns det något sätt att gå runt det UTAN att behöva byta till större grenerator? För vad jag vet så är större gernerator = själ mer effekt från motorn
Jag kan tilläga att bilen gick väldig fint innan jag monterade ditt nya DVD spelaren....
Uppskatar att ni tog er tid att läsa genom det här