5189
Sök

carpower 12 " funderingar kring låda och steg

311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#1
vart sugen på en sån då min bror spräckte min nuvarande jbl 12" 1000w/250 rms.

Men då funderar jag om jag kan köra samma slutna låda? den är ju inte värst stor.

Och räcker mitt steg till? 4 kanaligt jbl 75.4  med 280 rms bryggat.   Hur ska jag koppla ? har alltså 2 bryggade utgångar på 280 rms styck att använda mig av.
Senast redigerat av boxarhandsken (13 april 2008)

Pv med preppad b20..

1 058 Inlägg
13 april 2008
#2
vilken carpower 12" menar du?? finns ju fler än en tongue

PoLoud =D

5 852 Inlägg
13 april 2008
#4
Är det en carpower sonic bas så tror ja inte ditt steg kommer räcka till utan då är det bättre att sikta på ett carpower/sinus paket smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#5
okej.. men har inte råd med steg så ge  gärna förslag på basar.. är  JBL Power 12 på 1600 w/400 rms oxå för stor? bara det basar mer än den förra så blir jag nöjd:P

Pv med preppad b20..

Skogsfan
649 Inlägg
13 april 2008
#6
köp en bas som passar ditt slutstegs specs hyffsat. Onödigt att köpa en stor bas som slutsteget ändå inte klarar av att driva fullt ut:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

5 852 Inlägg
13 april 2008
#7
Skulle rösta på en RE RE 12" pga av att det är bättre att du tar en bas utan massa watt pga att du får mer bas då smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 april 2008
#8
hur stor är lådan då ?

Team Autohifi!
865 Inlägg
13 april 2008
#9
boxarhandsken skrev:
vart sugen på en sån då min bror spräckte min nuvarande jbl 12" 1000w/250 rms.

Men då funderar jag om jag kan köra samma slutna låda? den är ju inte värst stor.

Och räcker mitt steg till? 4 kanaligt jbl 75.4  med 280 rms bryggat.   Hur ska jag koppla ? har alltså 2 bryggade utgångar på 280 rms styck att använda mig av.

Sonic basen prestera inte så pass bra i en sluten låda som man kan hoppas.
Jag skulle då hällre titta på Blackbass serien.
Vad har du för volym på din slutna baslåda?


311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#10
mm.. ja vet inte va ja ska göra tongue  vet it riktigt volymen på lådan , men kring 25-30 liter.. sluten.

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#11
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 2035753640

xzound.. billig och maffig ser den ut iaf.. läst lite om den, men den är ju på 500 rms, men den klår väl ändå min gamla bas med litegrann? med samma steg, gick ta med låda för 200 spänn extra oxå..
Senast redigerat av boxarhandsken (13 april 2008)

Pv med preppad b20..

21 761 Inlägg
13 april 2008
#12
Hur har du monterat din nuvarande låda, spelar den bakåt eller uppåt eller mot ryggstödet?

311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#13
mot bakluckan.. testade vända på den så den spelade direkt mot baksätet men kändes nästan som de var sämre.. det är i en bmw 318, med en basport upp ur hatthyllan.

Pv med preppad b20..

21 761 Inlägg
13 april 2008
#14
Aha, trodde att det gällde din PV.

Finns det ingen skidlucka i BMW:n?

311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#15
nae inte just nu , måste fixa den först.. tänkte ha basen i bmwn medans, och nej finns ingen skidlucka..

Pv med preppad b20..

Team Autohifi!
865 Inlägg
13 april 2008
#16
boxarhandsken skrev:
mm.. ja vet inte va ja ska göra tongue  vet it riktigt volymen på lådan , men kring 25-30 liter.. sluten.

om det är en sluten låda så funkar det bra med Blackbass basen.
( Ser dock att du skriver "porten up i hatthyllan" och då är det inte slutet utan portat)?


311 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#17
nae de finns en port bara.. uppborrat så ljudet kommer in lite mer.. den sitter inte i baslådan.. ja blackbassen kanske skulle sitta fint, men är det 4 spolar ? hur kopplar man då?

EDIT : Har erbjudande att få en Bas JBL P1222 (nypris 2300kr) för 1300 kr.  är nästan mer sugen på den då, vad tycker ni? kommer den inte duga pga mitt steg? det är den och blackbassen jag funderar mellan.
och det är begagnat, vet men jag chansar.
Senast redigerat av boxarhandsken (13 april 2008)

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
#18
vart ingen jbl, kollar igen på blackbassen och då funderar jag på 2x4ohms spolarna? dom kommer spela i 2 ohm eller hur? och mitt steg, klarar det av det ens bryggat? vad händer om inte ? http://www.jbl.com/car/products/product … mp;ser=GTS
Senast redigerat av boxarhandsken (14 april 2008)

Pv med preppad b20..


Sök