2190
Sök

Körkortskontroll

31 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Har haft AB kort i 15 år fastnat i ca 10 nykterhets ock körkortskontroller under dessa år,dock enbart då jag kört bil.Kör rätt mycket MC ca 1000 mil per säsong.Har aldrig under dessa 15 år blivit stoppad då jag kört Hojen.Har nogon nån teori om detta,knappast slumpen eller hur?

5 089 Inlägg
13 april 2008
eftersom att du kör bil mycket mer än motorcykel så är väll sannoliken större att du blir stoppad med bil?;P men vissa har otur, du verkar ha tur;)

\Lindgren

321 Inlägg
13 april 2008
Typ 15" mil med hoj utan att bli stoppad en enda gång,låter ju knappast troligt.....

31 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Jag har kört MC i 15 år utan att bli stoppad någon gång,När jag kört bil har jag blivit stoppad ca 10 gånger
Det var det som liksom det som var poängen i mitt inlägg

158 Inlägg
13 april 2008
gud gillar vissa och hatar andra,,helt enkelt,hahah smile själv hade jag haft körkort i ca 12-14timmar när jag första gången vart stannad (misstänkt för buskörning) men helt ärligt så vade faktiskt inte jag!!..men de trodde dom inte så mkt på!..m,men men,,som sagt,vissa har tur...hehe

"Objects in mirror tend to dissapear"

31 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Lindgren.Eftersom jag har MC kort handlar det inte om tur eller otur.Det intresanta är att dom bara stoppar mig när jag kör bil inte när jag kör mc.

1 353 Inlägg
13 april 2008
Var glad över att bli stoppad så sällan tongue

jag blev stoppad för att jag körde obesiktigat en gång i januari, sen dess blev jag stoppad ca 15-16 gånger på 5 veckor.

Det var "rutinkontroller" hela tiden också, enligt dem.
men inte ens chans att man blir stoppad så mycket på rutinkontroller..

There's no replacement for displacement

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 april 2008
Aldrig blivit stoppad på 3 år :<

517 Inlägg
13 april 2008
Har haft mitt i 4 år.. aldrig bliviti stoppad i Sverige, dock en gång i USA...
Sen alla åren man flängde runt på moppe klarade man sig från att bli stoppad också..

/Martin - Wolfsburg GTI

13 april 2008
Booornis skrev:
gud gillar vissa och hatar andra,,helt enkelt,hahah smile själv hade jag haft körkort i ca 12-14timmar när jag första gången vart stannad (misstänkt för buskörning) men helt ärligt så vade faktiskt inte jag!!..men de trodde dom inte så mkt på!..m,men men,,som sagt,vissa har tur...hehe

hihi, jag vart stoppad för en vanlig kontroll när jag haft kortet i 4 timmar smile, det var bara o se glad ut o blåsa o sen åka vidare smile

German Engineering
9 083 Inlägg
14 april 2008
Än så länge har jag inte blivit stoppad smile Mitt körkort är 6 veckor gammal tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 april 2008
För lite koll på vägarna.. mer alkotester!

Det kan gå flera hundra mils åkning mellan man ser en polisbil ibland.
Risken att bli stoppad är nog väldigt liten om man ser ut att köra som folk.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Neerd
1 596 Inlägg
14 april 2008
har haft körkort i snart ett år o blivit stoppad 12 ggr nu... folk har börjat skojja om det nu..oo han e snart med i efterlyst...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

133 Inlägg
14 april 2008
Polisen stannade mig för kontroll när jag precis hade haft mitt körtkort i ett år..
Han stannade mig på kvällen för jag hade dimljus på....

Men annars har jag nog haft väldigt tur, för jag kan inte direkt påstå att jag alltid håller gränserna smile

If you don't live for something, you'll die for nothing

Leg. nöt
460 Inlägg
14 april 2008
Haft körkortet i över 2 år nu.. har blivit stoppad ca 50-60 ggr nu... lite lagom irriterande när man blir stoppad tre ggr på en sträcka på ca 3.5 mil..  hmm
Senast redigerat av 740Rob (14 april 2008)

SAAB

Sök