7112
Sök

12V slutsteg i hemmet

Skogsfan
649 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
#1
Tänkte på ifall man skulle ta och slänga upp en av baslådorna här på rummet hur ska jag då gå till väga med strömmen till slutsteget?
Hörde av en att man kan ta ett gammalt nätaggregat till datorn och köra in en av plus och minus kablarna från dem in i steget? funkar detta?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

424 Inlägg
14 april 2008
#2
Faniskogen skrev:
Tänkte på ifall man skulle ta och slänga upp en av baslådorna här på rummet hur ska jag då gå till väga med strömmen till slutsteget?
Hörde av en att man kan ta ett gammalt nätaggregat till datorn och köra in en av plus och minus kablarna från dem in i steget? funkar detta?

näragget fungerar till en cd spelare de har jag testat men till ett slutsteg? dom lämnar ju inte så mycket effekt om de inte är så att du har ett jäkla monster till nätagg

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Bessewisser
556 Inlägg
14 april 2008
#3
en kompis har bilslutsteget inne och han har satt in ett bilbatteri med en batteriladdare som står och går 24/7. Det är nästan så du måste göra om du vill steget inne

//SkyNard

How low

Skogsfan
649 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
#4
Ok, ja det är nog det bästa sättet.
Min vän som berättade detta med nätagget sa att han hade brännt några nätagg på detta viset så.. nog inte bra för steget heller om det nu inte får den krämen det vill ha.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

21 761 Inlägg
14 april 2008
#5
Allt beror ju på hur mycket man krämar på med steget, har man ett steg som kan dra 50-60A vid hög volym så klara inte ett nätaggregat av att driva steget när man spelar högt. För att vara riktigt säker så är nog batteri+laddare ett bättre alternativ, men då bör man ha ett slutet batteri eller åtminstone ett modernt "underhållsfritt" batteri.

Skogsfan
649 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#6
yes, det är nog det bästa som du säger!
det steget som jag hade funderat på är ett dock ett mindre steg till att driva en gammal 15" PA högtalare här i rummet med för att få lite extra bas:)
högtalaren verkar vara rätt lättdriven, körde med ett mindre boschmannsteg förut och jäklar vad det basade på, så behöver nog inget stort till det och då kanske ett nätaggregat till datorn fungera?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

801 Inlägg
15 april 2008
#7
köp ett hembio steg annars, finns på brl

Skogsfan
649 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#8
Roundcube skrev:
köp ett hembio steg annars, finns på brl

åhå, ja det kan man ju också göra! Men tänkte eftersom jag redan har steg jag inte använder i bilen just nu så. Men ifall det inte går med ett nätagg eller enklare sätt än med batteri och laddare så får det nog ligga där och vänta ett tag till smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök