4311
Sök

Hjälp, hitta tändstift opel astra -98

Wankel
1 080 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
med risk för att idiotförklaras här...
en polare har problem med sin astra, dagen efter han tvättat bilen så vägrar den starta så skulle kolla tändstift och fördelarlocket lite snabbt, men hittar varken stift, fördelarlock eller tändkablar..
efter en snabb sökning på nätet läste jag att dom satt väldigt illa till men hittade inte nånstans vart dom sitter..
kan nån bara förklara lite snabbt eller kanske har nån skiss man kan se på ?
tror att motor nr är r90400, men är osäker om det var rätt nr jag kollade

MDS Västerås

112 Inlägg
14 april 2008
ligger under en skyddskåpa, tror de står ECO TEC på den, sitter fast med insex, skruva loss den så finner du iaf tändstiften.. så är de iaf på vectra 96->

Wankel
1 080 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
tacktack^^ ska kolla upp det idag

MDS Västerås

245 Inlägg
15 april 2008
Har Haynes boken för Astra så behöver du kan jag scanna in nån sida? Skicka mig ett PM isf. Sen sitter det inget fördelarlock utan en modul som sköter om tändningen på sidan där fördelarlocket tidigare satt så kolla att kablarna sitter som dom ska på DIS-Modulen.

Sen ska man tydligen akta sig för att göra motortvätt på den bilen eftersom tändstiften sitter så långt ner så vatten ligger kvar efter tvätt vad jag förstått.

Bild på motorrummet:

http://img337.imageshack.us/img337/1333/astratc5.th.jpg

Går att använda sig av WD40 för att driva ut fukt på tänddelarna om så behövs vad jag vet.

Wankel
1 080 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
han gjorde ingen motortvätt sa han, men eftersom det hände precis efter den blev tvättad så tänkte vi kolla igenom så inte fukt kommit in nånstans ändå i första hand..
ska kolla modulen också, tack!

MDS Västerås

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2008
alt fördelaren

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök