4774
Sök

brytarspetsar!!! hjälp!!!

4 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
hej alla!
jag har ett problem med att mina brytarspetsar bytter "läge".
när man har stält in dom så kan man köra ca 400m sen så dör bilen och när man tar bort fördelar locket och kollar så öpnar dom  inte länger .
vad e det för fel??
det ända som händer är att dom bytar "läge" sen när man har stält in dom så kan man köra ca400m och bilen dör och gissa samma sak har hänt, deta är typ den 6 gången som det händer börjar bli tröt på det.

all tändelar är bytta (tändkablar, fördelare, rotor,brytare,kondensator,tändsopel)
det är till en opel rekord 1960

snälla hjälp!
mvh beeann

blacken
14 april 2008
beeann skrev:
hej alla!
jag har ett problem med att mina brytarspetsar bytter "läge".
när man har stält in dom så kan man köra ca 400m sen så dör bilen och när man tar bort fördelar locket och kollar så öpnar dom  inte länger .
vad e det för fel??
det ända som händer är att dom bytar "läge" sen när man har stält in dom så kan man köra ca400m och bilen dör och gissa samma sak har hänt, deta är typ den 6 gången som det händer börjar bli tröt på det.

all tändelar är bytta (tändkablar, fördelare, rotor,brytare,kondensator,tändsopel)
det är till en opel rekord 1960

snälla hjälp!
mvh beeann

Antingen så är det gängpaj på skruven till dom, eller så har det kommit skit under dom så att dom inte kan "låsa" mot underlaget..

4 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
hmm gängpaj är det inte don skruven sitter sten hårt när man drar ditt den och när man tar låss den.
men det var en sak det där med låsningen mot underlaget måste jag kolla på igen men den e så ren och fin.
några andra förslag?

The one and only
1 091 Inlägg
14 april 2008
Det sitter inte för lång skruv då så att den bottnar o inte trycker ner ordentligt?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

blacken
14 april 2008
beeann skrev:
hmm gängpaj är det inte don skruven sitter sten hårt när man drar ditt den och när man tar låss den.
men det var en sak det där med låsningen mot underlaget måste jag kolla på igen men den e så ren och fin.
några andra förslag?

Har dom en sorts klack/grop/tagg/pigg som ska passa i som sin motsvarighet i plattan? som är som en led eller gångjärn liasom??

4 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
blacken skrev:
beeann skrev:
några andra förslag?

Har dom en sorts klack/grop/tagg/pigg som ska passa i som sin motsvarighet i plattan? som är som en led eller gångjärn liasom??

det är en fast pine som kommer upp ur botten platan. som man fäster brytarplatan och brytaren på.

4 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Det sitter inte för lång skruv då så att den bottnar o inte trycker ner ordentligt?

skruven är orginal.
och är lagom lång. och den sitter som berg när man drar åt den den går hela vägen ner till skallen på skruven .

blacken
14 april 2008
beeann skrev:
Volvo Knugen skrev:

skruven är orginal.
och är lagom lång. och den sitter som berg när man drar åt den den går hela vägen ner till skallen på skruven .

Kolla skruven att den inte är skadad vid anliggningsytan gentemot brytarspetsarna.  När du har dragit åt dom så prova att bända lite ( i deras tänkta rörelseriktning)  med en skruvmejsel på brytarna och se ifall dom glider..
Senast redigerat av blacken (14 april 2008)

IT-Tekniker
161 Inlägg
14 april 2008
Kolla hur glappig fördelaraxeln är...  om den glappar för mycket så hjälper det inte att brytarna sitter fast...

Sök