4610
Sök

Läcker mellan turbon och grenröret ! (740 tic)

Avstängd
1 266 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Tja !
Vad fan ska man göra om det läcker mellan turbon och grenröret ? var in till volvo och fråga efter packning, men dom sa att det inte finns någon packning där imellan ! Jag har försökt dra åt dom, men dom var ju redan åtdragna ! och flytande packning håller väl inte, det blir ganska så varmt där ?
När man sprutar vatten där på och startar bilen, så bubblar det sad
När den börjar att ladda så blöddrar den, den drar mycket bensin med !
Vad ska vad göra ? sad

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
16 april 2008
Det är sant att det inte är packning där utan grenröret  går in en bit i turbon istället. Flytande packninf håller int för den blir bortblåst ganska snabbt om det läcker så mycket, men ta bort turbon o se om du har en spricka i grenröret eller nåt sånt som gör så att de läcker....Volvo tror jag ska ha ett sorts lim också som dom brukar lägga som packning så hör om dom har något sånt....

Allt i allo
358 Inlägg
16 april 2008
om det inte är någon spricka så kan du fila till kanterna, om du har haft isär det kan den hända att det har hamnat skit där som har gjort så att det har börjat läcka.

De é nice !

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
16 april 2008
de finns ju svets också då håller de nog tätt iallafall cool

948 Inlägg
16 april 2008
har samma problem, så jag plocka av turbon och grenröret och isär med det och upptäckte att plattan på grenröret mot turbon inte var exakt jämn så jag lämna in den på en mekanisk verkstad som ska plana den åt mig och har även fått tag på autoexperten aluminum pasta som tål 1200 grader som jag tänkte täta lite med
Senast redigerat av TobbeTT (16 april 2008)

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 april 2008
de finns visst packning till dom de är dock ingen 940 packning utan du får ta packningen från tex en v70

De är samma fläns mellan turbo/grenrör och de finns packningar ! jag har själv köpt på volvo..tillverkade i rostfritt å dom håller bra! Kl-racings kopparpackningar är inge vidare... men den rostfria packningen funkar bra ..dock väldigt tunn så du kanske skulle köra med dubbla...kmr inte ihåg riktigt hur dom ser ut men riktigt tunna.. bara att åka till volvo igen och be att dom beställer....kan dom inte hitta den åt dig så kanske jag kan lösa artikelnr på den

Avstängd
1 266 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Tack så mycket, ska prova alla tipps ! smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sök