3231
Sök

Vet ni något om försäkringsbolaget Sveland.se?

(none)
1 725 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Hej!

Fick precis teckant min hel försäkring på Folksam för ca 20700:-/år .

Lite mycket enligt mig då jag vi ha bilen stående på mig själv. (Ja är 23år!)

Men en kompis sa att jag skulle kolla in www.sveland.se som hans bil är försäkrad på.

Kollade in dom och blev riktigt överraskad... 12878:-/år känns ju lite bekvämare, om det är

något att ha vill säga? Det verkar i alla fall bra efter vad min kompis sagt och vad som stås på sidan.

Är det någon som vet något om denna försäkring eller som har den?

Tack på förhand!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

534 Inlägg
16 april 2008
Har Sveland. Bilen står på min mor, betalar väldigt lite.. Har aldrig behövt utnyttja försäkringen så jag vet inte hur dom är när väl fösäkringen behövs användas.

/Martin

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 april 2008
trygg hanska ville ha 20k för min 10k hos sveland har fått inbrott en gång + rådjurskrock samma vecka var inga problem att få det fixat allt gick som smort...

(none)
1 725 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
trygg hanska ville ha 20k för min 10k hos sveland har fått inbrott en gång + rådjurskrock samma vecka var inga problem att få det fixat allt gick som smort...

Låter ju inte fel de inte!!

Ös på alla som har någon erfarenhet om dessa.

En annan fråga är om det är krånligt/- eller om det går att säga upp sin nuvarande försäkring utan några störra problem eller svårigheter?

//Jonas

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2008
omg! 5000 för vanlig helförsäkring, dock utan vagnskade samt egendom.

Man kanske skulle byta yikes Som det är nu så betalar jag 8000 per år hos atava. Och atava känns lite skumma..

Truckdriving Man

539 Inlägg
16 april 2008
inga problem med sveland. Kompisen bor i sthlm o hade sin bmw 318 där, han krockade o fick betalt fullt ut utan krångel o problem. Väldigt bra försäkringsbolag, rekommenderas!

och säga upp försäkringen är problemfritt o går på 2 minuter smile

1 171 Inlägg
16 april 2008
Fick byta en vindruta pga stenskott på försäkringen och självrisken var 2000kr sedan höjde de årspremien med 1000kr direkt istället för att sänka den pga att man varit kund ett år redan (vindrutans pris skulle alltså bli 3000kr + utebliven premiesänkning + halkande efter ett år i bonus det blir många tusenlappar om man tänker sig att man skulle ha försäkringen i några år, kunde lika gärna bytt den kontant på firman).

Sedan drog de iaf premien via autogiro fastän man redan sagt upp försäkringen och bytt, jag fick tillbaks pengarna inom någon vecka men ändå lite läskigt att ens gamla försäkringsbolag lensar ens konto sådär.

Kanske inga jättegrejjer men det fick mig att känna mig onöjd.

Jag bytte till Aktsam.

(none)
1 725 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Hmm...Men det känns som att det lönar sig per år för min del att ha Sveland. Vet inte vad min skulle kosta på Aktsam. Har den en uträknings ståhejsan på deras sida?

//Jonas

1 171 Inlägg
16 april 2008
Ja, det har de. Men det är nog väldigt beroende om det lönar sig. Jag tror jag hade ganska många rätt grejjer för att priset hos aktsam skulle bli lägre. Tex så kunde jag kryssa i +2500mil istället för 4000mil.tongue

(none)
1 725 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Man verkar vara tvungen att vara över 24år för att kunna teckna hos dom :S

665 Inlägg
16 april 2008
hade de på min bmw , inga poblem, bilig.... bättre en folksam, och tryghansa

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Sök