Hej skulle vara välldigt tacksama om någon kunde svara på min fråga. jo jag tänkte byta till ett öppet filter i min 940 och jag vet att man inte behöver ha förvärmarn kvar å så när man tar bort orginalburken men den där andra gummi-slangen som sitter påtryckt på luftburkens övre del vad är de? behöver man den? eller ska man helt enkelt plugga igen den å skita i den eller?
obs! ska antingen polera avskrämningen eller färga den röd mvh kim
ahh jag har tänkt att jag skulle göra nått sånt där men hittade inget rör som va 70mm i innerdiameter som gick på så de blev lite klurigt om man inte ska börja svetsa i plast å grejjer är inte så bra på de ... men kommer den där slangen från puls-airen? de gör den iaf för mej å jag har kommit fram till att den suger luft å ifall man behöver den eller inte?
min går ifrån grenröret till luftburken, är en sån där kallstarthjälp eller vad man ska kalla det. så när motorn är kall så tar den varmluft ifrån grenröret och kör in i luftburken så motorn blir varmare fortfare.. Pratade även med en som är mekaniker om att ta bort den där slangen förut, men han sa att då kanske den inte skulle gå igenom besiktningen med hc och co halten.. så lika bra att sätta dit det tyckte ja
min går ifrån grenröret till luftburken, är en sån där kallstarthjälp eller vad man ska kalla det. så när motorn är kall så tar den varmluft ifrån grenröret och kör in i luftburken så motorn blir varmare fortfare.. Pratade även med en som är mekaniker om att ta bort den där slangen förut, men han sa att då kanske den inte skulle gå igenom besiktningen med hc och co halten.. så lika bra att sätta dit det tyckte ja
mvh kim
ahh jo de kanske är lika bra. men lite drygt att man inte får tag på nå rör... du har rör va? eller har du svarvat iordning de själv?