Självklart ska man ha turbo. kan ju inte ta effekt från vevaxel för att få mer effekt de kan ju inte va rätt;)
Turbo bromsar ju avgaserna om man ska vara petig. Förhoppningsvis ger både kompressorn och turbon mer effekt än de stjäl från motorn. Annars ska man nog låta någon kolla över installationen.
Kompressor faller min röst på då jag vill ha en mer körbar bil. Går väl att få med dubbelturbo också?
jag brukar alltid säga att turbo det är för japs och dom som vill åka runt på stan å skryta över vem som har värst dump. medans kompressor är för riktiga grabbar som vill ha riktigt krut. Säg va ni vill men ta en lite funderare på varför alla dragracing bilar kör med kompressor...
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
jag brukar alltid säga att turbo det är för japs och dom som vill åka runt på stan å skryta över vem som har värst dump. medans kompressor är för riktiga grabbar som vill ha riktigt krut. Säg va ni vill men ta en lite funderare på varför alla dragracing bilar kör med kompressor...
Alla dragracing bilar kör med kompressor de dummaste ja hört visst i USA andvänder väl de flästa kompressor de vet ja men kolla typ de japanska dragracing bilarna där är de bara turbo som gäller.
Sen är ju smaken olika ja föredrar turbo men klankar inte ner på någon som gillar kompressor för de
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Turbo i all ära, men håll med om att se en Supra med jättekompressorn Allan vråla nedför gatan eller strippen. Frågan är om inte det vore snäppet tuffare..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Gamla agda 79 år kan ha turbo i sin saab. Men en kompressor skvallrar om lite mer effekt / manlighet
Holger, 82, kan ha kompressor i sin 1,8l Merc C-klass.
Kompressor är lite coolare, men föredrar ändå turbo, mycket effektivare i.o.m. att man inte använder motorns effekt för att ladda, utan tar tillvara energi som annars bara hade åkt ut där bak.
Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.