Hej!! jag har fått hjälp av en kompis att koppla in ljud i bilen. men felet är att när jag höjjer för mycket så dör slutsteget och då jag sen sänker ljudet kraftigt på stereon så fungerar allt som det ska ? jag är inte så kunnig så skulle vara tacksam för svar.. vad kan felet vara?
Kolla jorden, både på steget och batteriet. Se även till så att du får tillräckligt med ström till steget, passande tjocklek på kablarna(ska vara minst lika tjock minuskabel som pluskabel), tillräckligt batteri och generator. Mät med en multimeter om du kan när bilen är igång och du spelar och se vad spänningen är på. Under 12 v ska den absolut inte vara, helst 13-14V. Kika även så att du inte lastat ned steget för mycket till för lite Ohm.