6214
Sök

Något som inte som det ska när jag höjjer ljudet

1 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
#1
Hej!! jag har fått hjälp av en kompis att koppla in ljud i bilen. men felet är att när jag höjjer för mycket så dör slutsteget och då jag sen sänker ljudet kraftigt på stereon så fungerar allt som det ska ? jag är inte så kunnig så skulle vara tacksam för svar.. vad kan felet vara?

Körv
3 535 Inlägg
17 april 2008
#2
för klent slutsteg..

Truckdriving Man

trucken
563 Inlägg
17 april 2008
#3
nope...kolla jorden..
troligen går ditt steg i protection...då har du lastat ner för mycket eller såblir det för varmt, ev spänningsfall

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

5 852 Inlägg
19 april 2008
#4
Även kan det vara så att din anläggning drar för mycket ström och att ditt batteri är för klent smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Skogsfan
649 Inlägg
19 april 2008
#5
Kolla jorden, både på steget och batteriet. Se även till så att du får tillräckligt med ström till steget, passande tjocklek på kablarna(ska vara minst lika tjock minuskabel som pluskabel), tillräckligt batteri och generator. Mät med en multimeter om du kan när bilen är igång och du spelar och se vad spänningen är på. Under 12 v ska den absolut inte vara, helst 13-14V.
Kika även så att du inte lastat ned steget för mycket till för lite Ohm.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök