en bra drifting bil med automat och vart ska man börja med för bil

turbo_freak85
18 april 2008 ·

hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla vart är den bästa platsen att börja på att drifta :lol:vilken bil ska det vara ska man läta den med eller hur gör man

Senast redigerat av turbo_freak85 (15 maj 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
18 april 2008 · 1 708 Inlägg

Ingen automatare är väl sådär jättehurra att sladda med? tongue Knappst kul om du har ett gött ställ och fanskapet växlar mitt upp i allt big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Hee-Maan
18 april 2008 · 3 113 Inlägg

finns det bra drift-teknik med automatlåda? hmm

Semper Fi
Lucky13 Lastbils chaufför
18 april 2008 · 114 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Ingen automatare är väl sådär jättehurra att sladda med? tongue Knappst kul om du har ett gött ställ och fanskapet växlar mitt upp i allt big_smile

Håller med dig.
Det ska vara manuelt om det ska vara redigt cool

Projekt tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70700
If I´m going to die,
I shure as hell am going to die crashing
Copyright Lucky13
Nissan 200 sx13 "Prosit" (1992)
John87 Stolt Volvoägare
18 april 2008 · 4 913 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Ingen automatare är väl sådär jättehurra att sladda med? tongue Knappst kul om du har ett gött ställ och fanskapet växlar mitt upp i allt big_smile

Vet inte hur många automater du kört men de jag använt har gått att låsa till 1'an eller 2'ans växel.
Då växlar den garanterat inte.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Larsson_Power Saabvilde!
18 april 2008 · 1 708 Inlägg

John87 skrev:

Larsson_Power skrev:
Ingen automatare är väl sådär jättehurra att sladda med? tongue Knappst kul om du har ett gött ställ och fanskapet växlar mitt upp i allt big_smile

Vet inte hur många automater du kört men de jag använt har gått att låsa till 1'an eller 2'ans växel.
Då växlar den garanterat inte.

Faktist ingenting jag har tänkt på alls. Då jag inte kört överdrivet mycket automat. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
fredde85
18 april 2008 · 1 798 Inlägg

Kanske en omega 3000 24v kan man ju få billigt sen en turbo på de är ju lameldiff orginal o 3 liters sexa på 204hk.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Mr_Nicce
18 april 2008 · 143 Inlägg

fredde85 skrev:
Kanske en omega 3000 24v kan man ju få billigt sen en turbo på de är ju lameldiff orginal o 3 liters sexa på 204hk.

behöver inte sätta dit turbo för att den skall gå o drifta me..
slitna el kassa däck i bak o fina dämpare så kan du åka långa fina sladdar..

dom orkar som dom e...

hade en 3000 -87 manuel o inge problem o åka rondeller el på rak o fin väg me den heller o tvivlar att 24v´ln e mycke tröttare..

156org e d i 12v 3,0 6´a.. hade 192hkr på hjulen men ändå..

fredde85
18 april 2008 · 1 798 Inlägg

nej de är nog inga problem har haft en omega 24v 93 me auto gick rätt bra o leka med men manuell är bättre i mitt tycke har haft 24v me både manuell o auto, Turbo var bara en kul tanke

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
KHRacing
18 april 2008 ·

Om trådskaparen ber om råd om en automatväxlad bil så ge han det , inte en massa skitsnack om att det inte går att sladda med automat,

Självfallet finns det bilar som klarar av detta m.m

index
18 april 2008 · 658 Inlägg

turbo_freak85 skrev:
hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla big_smile vaför jag vill ha bil med automat är bara för att jag får bara köra med det jag har problem att hålla kol på många saker samtidigt heheh

Sen är frågan hur lämpligt det är att syssla med drifting om man inte kan hålla koll på flera saker samtidigt.
Hur mycket jobb kommer du lägga ner på bilen? Eller ska det gå att drifta i orginalutförande?

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
MilleN
18 april 2008 · 9 108 Inlägg

turbo_freak85 skrev:
hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla big_smile vaför jag vill ha bil med automat är bara för att jag får bara köra med det jag har problem att hålla kol på många saker samtidigt heheh

Hmm. Om du inte kan hålla koll på flera saker samtidigt ska du inte drifta så enkelt är det. Det gäller att veta exakt var bilen kommer befinna sig två-tre sladdar framåt hela tiden och det är mycket som spelar in.

FireTraXX DFFL
18 april 2008 · 9 020 Inlägg

turbo_freak85 skrev:
hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla big_smile vaför jag vill ha bil med automat är bara för att jag får bara köra med det jag har problem att hålla kol på många saker samtidigt heheh

HAHA, och du ska försöka kontrollera en bil sidleds?
Lycka till, du lär väl tappa bort dig långt innan svängen ens börjat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Fredde88
18 april 2008 · 56 Inlägg

MilleN skrev:

turbo_freak85 skrev:
hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla big_smile vaför jag vill ha bil med automat är bara för att jag får bara köra med det jag har problem att hålla kol på många saker samtidigt heheh

Hmm. Om du inte kan hålla koll på flera saker samtidigt ska du inte drifta så enkelt är det. Det gäller att veta exakt var bilen kommer befinna sig två-tre sladdar framåt hela tiden och det är mycket som spelar in.

Tänkte precis säga detsamma big_smile

Haniball_s
18 april 2008 · 455 Inlägg

volvo 960 3,0 en kompis hadde en sån och han drifta mycket med den i orginal utförande! aldrig några problem med diffen!

>syns man inte finns man inte<
Ek
18 april 2008 · 45 Inlägg

Min nissan 200 är en automat och den går att skicka brett med.. men man kan faktiskt sakna en koppling i vissa lägen.

roxe Jesus didn´† Tap
18 april 2008 · 1 146 Inlägg

Du ska inte drifta (om äns köra bil) om du inte kan hålla koll på flera saker samtidigt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
turbo_freak85
20 april 2008 ·

det löser sig

Saabmuppen
4 maj 2008 ·

corollaistheshit skrev:
volvo 960 3,0 en kompis hadde en sån och han drifta mycket med den i orginal utförande! aldrig några problem med diffen!

Oja min 960 gick brett va inga problem dom som säger att det inte går drifta med automat vet ju inte vad dom snackar om 960 är en utmärkt bil för rondeller och liknande perfekt diff och delad bakaxel

Haniball_s
5 maj 2008 · 455 Inlägg

vad förvånad jag blir att du skriver om 960 hahahaha! den gick brett överallt!

>syns man inte finns man inte<
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang