6221
Sök

Finns det slutsteg till bilen som fungerar för 6ohm's basar?

4 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#1
Har 2st 12tums basar som bara ligger... men är inte så hemma på billjud.. basarna ligger på 6ohm och
undrar om det finns något bra och billigt slutsteg som kanske funkar för dom och ifall någon isf kan tipsa om ett ?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 april 2008
#2
iddi skrev:
Har 2st 12tums basar som bara ligger... men är inte så hemma på billjud.. basarna ligger på 6ohm och
undrar om det finns något bra och billigt slutsteg som kanske funkar för dom och ifall någon isf kan tipsa om ett ?

Högre impedans är aldrig nåt problem. Om du parallellkopplar båda basarna så blir det 3 ohm nominellt, det fixar alla steg idagsläget.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök