volvo 850 t5 vit rök grymt mycket vit rök

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Hej!!!!!

Jag har ett problem:P jag skulle vara duktig igår och fylla på olja i min bil, jag hällde i typ 1.5 liter för mycket. efter några mil med hård körning börja bilen rycka som satan,
det blir ett jättetryck i motorn oljan sprutar från locket där man fyller på olja över hela motorn det är olja i kylaren,
nu undrar jag vad felen kan vara och vilen prisklass vi pratar om big_smile

TACK PÅ FÖRHAND FREDRIK

blacken
19 april 2008 ·

Du har med all sannolikhet blåst topp packningen in i från cylinder/ar till vevhus och kylkanaler + blåst så gott som alla packboxar..

Glidar_N
19 april 2008 · 82 Inlägg

Som blacken säger om packningarna och beträffande prisklassen så vet jag inte exakt men är övertygad att du mäter bättre nästa gång tongue

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

blacken skrev:
Du har med all sannolikhet blåst topp packningen in i från cylinder/ar till vevhus och kylkanaler + blåst så gott som alla packboxar..

Okej blacken:P har du lust att hjälpa mig med vad som ska köpas nytt? och bytas tänkte lämna in den på en verkstad men vill ha allt klart för dom blir  billigare tongue vore snällt tongue

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Hehe wink nästa gång kan jag nog:P

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Ingen som kan laga detta? isåfall får ni bra betalt tongue

gRiLLiS945 Allt i allo
19 april 2008 · 183 Inlägg

ja skulle tror en bättre beganad motor blir billigare med så mycket olja så är frågan hur mycket som är helt särskillt när du åker en turbo bil med tongue olja i ic`n med ?

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Okej men vad kostar en begagnad motor då? ca pris? Grejen r att jag vill ju typ laga den för den gick så satans bra innan:P

roxe Jesus didn´† Tap
19 april 2008 · 1 146 Inlägg

Det blir tillräckligt dyrt för att du inte ska hälla i för mycket igen.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
gRiLLiS945 Allt i allo
19 april 2008 · 183 Inlägg

har inget bra pris men gå in på laga.se o leta upp en lr så kollar du lite lätt på mekonomen.se o letar upp alla packningar du kan hitta till motorn tongue

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
blacken
19 april 2008 ·

hyperICE skrev:

blacken skrev:
Du har med all sannolikhet blåst topp packningen in i från cylinder/ar till vevhus och kylkanaler + blåst så gott som alla packboxar..

Okej blacken:P har du lust att hjälpa mig med vad som ska köpas nytt? och bytas tänkte lämna in den på en verkstad men vill ha allt klart för dom blir  billigare tongue vore snällt tongue

Exakt vad som behöver bytas är nog lite svårt att säga så här, men en toppsats + dom packboxar som har rykt behöver du. Du måste även lämna in toppen på planing, hör dig för på olika verkstäder vad dom ska ha för det, behöver inte vara så dyrt. Resten av jobbet gör du själv det är inte så svårt, mestadels geggigt och lite tråkigt här och var. smile Om kamremmen har blivit nergeggad så måste du även byta den också. (glöm inte spännrullen)

Senast redigerat av blacken (19 april 2008)

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

vad skulle du ta för att laga det? tongue

blacken
19 april 2008 ·

hyperICE skrev:
vad skulle du ta för att laga det? tongue

Uj,uj,uj,uj, det finns ingen gräns uppåt för det smile. Skämt åsido jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men är förtidspank, och kan inte längre hålla på med sådant, tyvärr. Men det finns nog säkert någon annan här på Garaget som kan hjälpa dig för en rimlig peng..

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Jag betalar det no vill att jag betalar om det låter rimligt:P vem som helst som kan hör av er tongue

hyperICE
19 april 2008 · 85 Inlägg

Jag betalar så mycket som  ni ber om:P hör av er bara wink

Gonken Fortare än kvickt
19 april 2008 · 241 Inlägg

men vore det inte bättre att leta upp nån liten verkstad som inte är märkesbunden

Akta lacken pappskalle!
940_Sebbe Bilmekaniker
19 april 2008 · 84 Inlägg

Skulle tippa på runt 12000-15000 kr med jobb och byte av toppackning, planing samt kamremsats, vattenpump. Men sen är ju frågan om något mer är skadat. Polaren hällde i 5,8 liter i sin v70 bil , det var bara det att han mitt i stressen glömde o tappa ur den gamla olja. Han kom ca 2 mil innan den började ryka smile Han hade dock tur och hällde ur dom ca 11 litrarna och tappade i ny igen. Sen gick dn igen. Men den rök ju kraftigt ca 15 mil efter det.. Hela avgaset var ju fullt smile Men du verkar ju haft redig otur med bara 1,5l....

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....
Mercedes 500E "Wolf in Sheep-s Clothing" (1992)
Decibel
27 april 2008 · 2 911 Inlägg

Har du vägarna förbi med bilen på trailer så säg till så kan jag snabbkolla vad du behöver göra wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang