kenwood stereo har slutat fungera i a4 -96:a

sierracoff
19 april 2008 · 130 Inlägg

tjenare har en kenwood 6537UY i min audi den har funkat prima tills jag för någon dag sedan märkte att den inte hade kanstant ström i stereon så minnet försvann. tänkte att det kanske har med immobalizern att göra, så tänkte inte så mycket på det.

Sedan i dag när jag satte dit fronten och startade bilen så startar inte stereon ordentligt.
man hör att den startar upp då usben startar och eject knappen lyser, men displayen är död och den går inte att få igång så musik spelas.

Så vad kan felet vara?

/stoffe

henke_99 Offroad Racing
19 april 2008 · 3 122 Inlägg

har du kollat om du har ström på båda pluskablarna? (gul o röd)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Faniskogen Skogsfan
19 april 2008 · 649 Inlägg

Sådär var det för mig en gång också men då hade jag på något vis kopplat fel. Dock verkar det som att det fungerat bra för dig förut?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
sierracoff
19 april 2008 · 130 Inlägg

japp funkat bra innan utan problem. använder inte stereon dagligen eller varje gång jag använder bilen då jag ofta bara kör korta turer till jobbet och liknande. kollade rikigt noga så jag satte isokablagen rätt när jag kopplade in stereon för några månader sedan och den har ju funkat innan.

snälla hoppas det finns någon med en lösning snabbt då jag bygger balsåda som snart ska vara klar inför kommande träffar så måste få igång stereon snabbt igen.

MVH:stoffe

henke_99 Offroad Racing
20 april 2008 · 3 122 Inlägg

henke_99 skrev:
har du kollat om du har ström på båda pluskablarna? (gul o röd)

börja alltid med såna saker. äver säkringar till stereon. Det är lite svårt för oss o lista ut ett fel om du inte ens vet om det finns all ström fram till stereon

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang