6238
Sök

problem: höjjer till volym: 80, men det är inte så jätte högt ändå, ska det vara så?

237 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#1
Hej

Men min bilsterio med original högtalare låter lite fast jag höjjer till volym 80 , det tkr jag är märkligt för andra sterio i bilen med original högtalare så låter det väldigt högt när man höjer till volym 20..vad är felet på min sterio ( jag kör med bara diskant högtalare, inga dörrar bara diskant högtalarna som sitter i panelen)

vad är felet?

/ lukas smile

Abaaaaaaaaa

Skogsfan
649 Inlägg
19 april 2008
#2
Alla stereor har ju inte samma tal som volymen går till. vissa går kanske till 30, andra 100. min går till 57:P

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

237 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#3
Faniskogen skrev:
Alla stereor har ju inte samma tal som volymen går till. vissa går kanske till 30, andra 100. min går till 57:P

Jaha, min går typ till 100 hade jag för mig, så dt blir som att höjja till 20 på en annan sterio som när jag höjer till 80 är det så?

Abaaaaaaaaa

21 761 Inlägg
19 april 2008
#4
Om det bara är diskanthögtalare så ska de inte låta så väldigt högt egentligen.

Varför har du bara diskanthögtalare?

8 156 Inlägg
19 april 2008
#5
Jag hoppas verkligen att du menar att du inte har en bas, för att spela högt med bara diskanter lär ju inte vara någon höjdare. Man vill ju ha mellanregister och midbas också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

237 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
#6
jaa, bara diskanterna kör jag med, jag hittar inte kablarna till högtalarna i dörren , men blir dt lägre ljud med diskant? tack för att ni svara smile

Abaaaaaaaaa

1 302 Inlägg
20 april 2008
#7
Ja det blir ju i vare fal inte sama sak som att spela med högtalarna.
Försök att få igång högtalarna så ska du se att det komer låta bätre. smile


21 761 Inlägg
20 april 2008
#8
Mr-Karlsson skrev:
jaa, bara diskanterna kör jag med, jag hittar inte kablarna till högtalarna i dörren , men blir dt lägre ljud med diskant? tack för att ni svara smile

Ja, det blir det. Om diskanthögtalarna spelar lika högt som i övriga högtalare så låter det illa och "skriker". De frekvenser som en diskanthögtalare spelar handlar mycket om övertoner, för att "fylla ut" ljudet från de andra högtalarna och få en "luftig" ljudbild.


Sök