5207
Sök

Bränslepumpen låter mkt? 940

1 131 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Bränslepumpen tjuter extremt mkt.. såg att bränslefiltret ej var i det hetaste skicket, när vi byte avgassystem.
Kan det vara så att bränslefiltret e helt slut  å att bränslepumpen jobbar för fullt, därav ljudet?

Andra förslag?

3 650 Inlägg
19 april 2008
Är bränslepumpen ny? original?

1 131 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
Är bränslepumpen ny? original?

inte en aning faktiskt..

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
köp en ny på biltema..är billiga och funkar utmärkt till en orginal motor...Är ju ganska vanligt att en soppa pump lägger av...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

3 650 Inlägg
19 april 2008
ok, min pump är ny ialf och den låter mkt..så de e nog ingen fara..men bränslefiltret e ju bra å byta om den e gammal..kostar under hundringen..

1 131 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
ok, min pump är ny ialf och den låter mkt..så de e nog ingen fara..men bränslefiltret e ju bra å byta om den e gammal..kostar under hundringen..

a ok, men nu snackar vi om extremt mkt, borde spela in det hehe.. låter inte bra, typ som det går på fullvarv pga att bränslefiltret kan ha sotat igen? kan det vara så tro?

3 650 Inlägg
19 april 2008
ok hehe, nja vet inte riktigt..men om bilen går bra så e de ju lugnt, gasa till de rasar skulle jag säga tongue

1 131 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
removal skrev:
köp en ny på biltema..är billiga och funkar utmärkt till en orginal motor...Är ju ganska vanligt att en soppa pump lägger av...

om den lägger av, borde la bilen inte gå bra alls? menar bilen går bra.. men den låter saaatan så mkt, tillskillnad från våra andra "Volvos" här hemma..

3 650 Inlägg
19 april 2008
ok, min pump la av för ett tag sen å då gick inte bilen att starta ( lr min fick ingen ström, för + polen gick av på pumpen)

Och om pumpen skulle ge upp skulle den nog inte gå så bra då pumpen i tanken/armaturen inte orkar pumpa fram fullt soppatryck till motorn
Senast redigerat av Kesler (19 april 2008)

1 131 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
ok, min pump la av för ett tag sen å då gick inte bilen att starta ( lr min fick ingen ström, för + polen gick av på pumpen)

Och om pumpen skulle ge upp skulle den nog inte gå så bra då pumpen i tanken/armaturen inte orkar pumpa fram fullt soppatryck till motorn

sant, men bilen går skitbra=D så a, jag vet inte.. ska testa byta bränslefiltret i veckan å se om den lugnar ner sig lite^^

Sök