slutsteget vill inte starta fast jag sätter ingång stereon

Gillberg
20 april 2008 · 305 Inlägg

Hej nu är det så här att mitt slut steg vill inte starta när jag sätter igång stereon har kopplat alla kablar rätt det liksom bara slut starta! hur ska jag lösa detta problem?

Mvh: Gillberg

beemern .......
20 april 2008 · 2 655 Inlägg

för de första, har du kollat säkringarna?...

Gillberg
20 april 2008 · 305 Inlägg

japp har kollat säkringarna och det går igång fall jag kopplar en kabel mellan plus och där kontakten där singnalen ska gå in.

BJ_ Lastbilsmekaniker
20 april 2008 · 107 Inlägg

Har du kollat så du har ström fram till steget ? Startar det om du bryggar över från B+ ?

FWD = Fel Wheel Drive
Gillberg
20 april 2008 · 305 Inlägg

japp det startar fall jag bryggare det.

BJ_ Lastbilsmekaniker
20 april 2008 · 107 Inlägg

Då är det ju antingen kabelbrott på vägen eller så ger sterion helt enkelt ingen (eller inte tillräckligt, vet att vissa steg inte vill igång på för lite) ström. Testa koppla om så steget startar på radioläget eller något är väl smidigast. Mät upp vilken kabel som går in i sterion som får ström när du slår på radioläget på tändningen och skarva på sladden där. smile

FWD = Fel Wheel Drive
Frosted
20 april 2008 · 1 878 Inlägg

kollat hur mkt ström som kommer fram till steget? kolla så du har en riktigt grymt bra jord!!, testa dra en egen remote (provosorisk), även kolla låg nivå kablarna, och kolla stereon så det inte är nån inställning bara som berör RCA utgångarna.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
mYGeL
20 april 2008 · 1 338 Inlägg

Tjena!

Om du mäter på remoten på steget när stereon är på,
& Du får ström men den ej startar endå..

Då är det troligen så att påslagningsströmmen för svag för ditt steg..
koppla då med ett vanligt extraljus relä finns att köpa på bla ok18 mackar.. smile

Om det ej är ström är kolla så den verkligen sitter ansluten rätt bakom stereon.

Kan ju kanske vara ett kabelbrott också.. Bara å dra nu kabel.. lätt att testa först, dra en nu kabel rakt bak och kolla fall det funkar då smile

Lycka till!

MVH//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Gillberg
21 april 2008 · 305 Inlägg

hej har dragit nya kablar och skaravat direkt på steron så det inte finns någon kabel brott. men har inte provat att starta på radio läge. men på min stereo heter remote controlen. antan control (Stavning)

MrLego Volvonörd
21 april 2008 · 1 187 Inlägg

Gillberg skrev:
hej har dragit nya kablar och skaravat direkt på steron så det inte finns någon kabel brott. men har inte provat att starta på radio läge. men på min stereo heter remote controlen. antan control (Stavning)

Och det fungerade inte med dem nya kablarna? Vilka kablar har du dragit nya? Räcker med om du drar en ny remote då ska det fungera om det inte är för lite ström ifrån stereon via power antenna kabeln. Annars kan du dra en direkt ström kabel från batteriet och in till en strömbrytare sen vidare om du vill "fuskkoppla" så att det fungerar. Dumt/lätt och glömma att slå av brytaren när man lämnar bilen bara.... smile

Men men lycka till.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Winterdrift
21 april 2008 · 365 Inlägg

Eller så tjuvar du ström från bakljuset, så slår det igång då du har bilen på..

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
Lonefox Bad music kills good sound
21 april 2008 · 7 241 Inlägg

Iom att du har kopplat in steget på antenna power så går steget bara igång när du har på radion. Just den anslutningen är till för att ge signal till en el-antenn.

Leta efter en blå eller blåvit kabel och mät på den med cd:n igång. Har du 12V ut på den vid cd och radio och den försvinner när du stänger av stereon så har du din remote där.

Annars kan du kolla manualen för enheten. wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Gillberg
21 april 2008 · 305 Inlägg

Lonefox skrev:
Iom att du har kopplat in steget på antenna power så går steget bara igång när du har på radion. Just den anslutningen är till för att ge signal till en el-antenn.

Leta efter en blå eller blåvit kabel och mät på den med cd:n igång. Har du 12V ut på den vid cd och radio och den försvinner när du stänger av stereon så har du din remote där.

Annars kan du kolla manualen för enheten. wink

Men det funkade ju innan att ha det kopplat som det är nu.

dudde008 Någon Form Av Proffs
21 april 2008 · 214 Inlägg

min ena remote på min sony dog för några dagar sen, men det har du vält mätt upp att du får 12 volt på den bak på din enhet, sen så har vissa enheten som en av och på slagning alltså så den inte ligger och ger ström i onödan och det har du väl också kollat?

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
BBAD Utbildad hobbymekare
21 april 2008 · 1 125 Inlägg

hade samma fel på  min med när jag kör med flera steg (3st)
kopplade in ett relä å då funkade de

signalen kan vara för klen för att kicka igång steget

testa det

du kanske bara kör med 1 steg men skulle köra med relä iaf, stereon blir mindre varm

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Gillberg
21 april 2008 · 305 Inlägg

men hur kopplar man inte det då?

Gillberg
21 april 2008 · 305 Inlägg

Slutsteget starta inte på radio läge heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang