När inget annat biter på asfaltsfläckar så tar jag högkoncentrerad avfettning.
Har en dunk som ska spädas med 30-50 delar vatten vid normal användning.
Jag har testat kört det med hög koncentration, ca 1+1. Använder vanlig disksvamp med lite grövre yta på ena sidan och avfettningen.
Fälgarna klarade sig fint och då är de klarlackade (vinterfälgarna) Riktigt drag i avfettningen. Skyddshandskar är att rekommendera. Ska man ha på lack så bör man nog späda mer
Så hitta koncentrerad avfettning! miljöflaskorna med div blask i butikerna verkar vara för klena
Har även testat "Klar Sikt" Flaska med koncentrat som ska ner i spolarvätskan. 1+100 (en kapsyl i behållaren) Den löser de flesta fläckar om man kör koncentrat direkt på och gnuggar. Det är en halvt genomskinlig flaska med röd kork och inbyggd behållare man pumpar upp medlet i först och doserar. sen har i behållaren. "Klar Sikt" eller liknande heter det.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg