3447
Sök

Fälgrent

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
#1
Letade efter en liknande tråd men fann inte på den så jag skapade en så länge.

Har fått riktigt envisa fläckar på fälgarna av asfaltsdamm. Skulle behöva ett "dundermedel" som kan få bukt på det.
Tacksam för svar Johan

Jag försöker iaf...

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2008
#2
När inget annat biter på asfaltsfläckar så tar jag högkoncentrerad avfettning.

Har en dunk som ska spädas med 30-50 delar vatten vid normal användning.

Jag har testat kört det med hög koncentration, ca  1+1.
Använder vanlig disksvamp med lite grövre yta på ena sidan och avfettningen.

Fälgarna klarade sig fint och då är de klarlackade (vinterfälgarna)
Riktigt drag i avfettningen. Skyddshandskar är att rekommendera. Ska man ha på lack så bör man nog späda mer smile

Så hitta koncentrerad avfettning! miljöflaskorna med div blask i butikerna verkar vara för klena smile

Har även testat "Klar Sikt" Flaska med koncentrat som ska ner i spolarvätskan. 1+100 (en kapsyl i behållaren) Den löser de flesta fläckar om man kör koncentrat direkt på och gnuggar.
Det är en halvt genomskinlig flaska med röd kork och inbyggd behållare man pumpar upp medlet i först och doserar. sen har i behållaren. "Klar Sikt" eller liknande heter det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 april 2008
#3
Lacknafta funkar nog fint big_smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Soubee
20 april 2008
#4
Jag brukar använda mig av avfettning, eller fälgrent eller i värsta fall så har jag en gång våtslipat ett par och sedan lagt klarlack på dem.

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
#5
Tackar. Lär prova nånting sånt. Finns grovfettlösning på firman. vågar man bara prova den kanske det biter

Jag försöker iaf...

5 089 Inlägg
20 april 2008
#6
det finns ju ett medel som heter asfaltsren eller något liknande. skall vara till för sånt på fälgar;P

\Lindgren

Tidsoptimist
184 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
#7
FLindgren skrev:
det finns ju ett medel som heter asfaltsren eller något liknande. skall vara till för sånt på fälgar;P

Provade det idag, bet inte alls.

Jag försöker iaf...

4 663 Inlägg
20 april 2008
#8
jag använder  nån sorts avfettnings medel kolla om det fungerar
Mvh Robin

32 Inlägg
20 april 2008
#9
Sonax tjärlösare och ordentlig svamp.


Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
20 april 2008
#10
Autosmarts tjärlösare! Det tar fan allt. Använde det själv på min 240. Och ja vad kan man säga? Asfalten försvann...

Allt för den där jävla hatten!

Elektriker/Montör
534 Inlägg
20 april 2008
#11
"CRC"s "industrial degreaser". Tar fan allt. Tog tom. bort olje-rester på kompisens jobbar-bil som inte ens rekondarna fick bort... Sjukt bra medel...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??


Sök