20 april 2008
Trådstartare
Halloj. Har planer på att sänka kärran i sommar. Får in ett par 17 " fälgar i nästa vecka, skulle bara vara toppen på moset att sänka den då. Tycker dock fjädringen är ganska hård redan jämfört med andra Kombi-familje-bilar. Och att offra på komforten ännu mer känns dumt.
Är intresserad av att höra från personer som HAR sänkt sina bilar och hur detta känns när ni åker över en grop i vägen t.ex. Är en låt säga 60/40 sänkning något att rekommendera?
Mitt mål: Att bilen ser så snygg ut som möjligt, utan att offra för mycket på komforten, går det?
Har hört att det ska ge bättre väghållning etc, är detta ens märkbart?
Behövs nya dämpare till sänkningsfjädrarna?
Målet med denna tråd är att höra från folk om det är VÄRT DET att sänka bilen, och om så är fallet, vilken sänkning/dämpning rekommenderar ni?
Mvh Emil