Jag har lite delar i glasfiber som ska in på lackering. Hur stor är risken att man får bubblor efter att bilen stått ute i solen? är det nått man ska räkna med eller är det mer ovanligt??
slipa ner sakerna till plasten och låt den stå ett tag... gärna veckor. och låt det andas, glasfiber bildar en slags gas som det utsöndrar ett bra tag eferåt, och då bildas dessa blåsor. det finns säkert nån grundfärg eller medel att tvätta med för att förhindra det men vet ej säker. Men jag är säker på blåsorna då en vän som hade en corvette råkade ut för detta.
Mitt kolfibertak råkade ut för detta hos lackeraren=( Ser ut som man kastat snö över hela taket.....totalförstört=( men men inte mycket man kan göra åt det nu tyvärr.....
Mitt kolfibertak råkade ut för detta hos lackeraren=( Ser ut som man kastat snö över hela taket.....totalförstört=( men men inte mycket man kan göra åt det nu tyvärr.....
Jag har lite delar i glasfiber som ska in på lackering. Hur stor är risken att man får bubblor efter att bilen stått ute i solen? är det nått man ska räkna med eller är det mer ovanligt??
//kohler
Skulle vilja påstå att det är ganska ovanligt. Det brukar kunna bli blåsor om lackeraren bränner lacken i lackboxen. Då stiger luft fickorna, som finns i materialet, uppåt till det kommer igenom färgen och klarlacken och då bildas bubblorna i lacken. Så ska man inte göra med glas fiber delar. Man ska låta så´na delar luft torka.