5607
Sök

240:n startar inte när den är varm?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Har en volvo 240 som startar utan problem när den är kall..så till och från jobbet duger den men om jag åker och handlar så startar den inte..
bensinpumpen är bytt.
tändkablar bytta samt stift och div..
Är mek insprut så ej förgasarmotor..
är det någon som kan komma på vad det är för fel?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 april 2008
kallstartsventilen kanske ligger på hela tiden så den blir sur när den blir varm

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Mr White
1 072 Inlägg
22 april 2008
Kolla så tillsatsluftsliden öppnar å stänger som den ska..Kärrvar den så går kallstarten hela tiden..Har du bytt tändspolen oxå?burkar kunna uppföra sej så där när den är dålig då den blir varm går den inte sen när den är kall så funkar den igen.
Senast redigerat av Robban 245 (22 april 2008)

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
tändspolen är bytt men den blir lite varm..vart sitter kallstartsventilen..hör man om den ligger på?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Mr White
1 072 Inlägg
22 april 2008
Den sitter i insuget..De sitter en ensam spridare där..Men kolla tillsatsluftsliden oxå så den öppnar å stänger som den ska.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
tillsatsluftsliden?
Jag är ur kass på motorer...

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
vart sitter kallstartsventilen

blacken
22 april 2008
removal skrev:
vart sitter kallstartsventilen

Det är en ensam spridare/ventil som sitter på "plenumkammaren" så att säga..

blacken
22 april 2008
removal skrev:
tillsatsluftsliden?
Jag är ur kass på motorer...

Den ska sitta mellan insugsrören, bultad i kamkåpans muttrar. det går två 1/4 tums slangar till det och en tvåpolig sladd/kontakt.

Sök