tyget i innertaket har lossnat

_471-David_
22 april 2008 · 111 Inlägg

Hejsan

Jo det är så att tyget i mitt innertak på 740in har lossnat.. jag bara undrar om det finns nått tips om hur jag ska fixa detta.. spraylim? eller nått annat bra.  Skriv gärna om ni vet bågot bra sätt att fixa detta på!

Mvh David

// David Jonsson
Greatsnyggo saabtok
22 april 2008 · 1 306 Inlägg

bara slita ner skiten och sätta nytt, kolla min 900...Kan man fixa mer  personligt stuk på de hela

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Ruuska_
22 april 2008 · 474 Inlägg

jag slet ut mitt och satte in svart högtalarmatta från biltema big_smile det blev mycket bra.

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
_471-David_
22 april 2008 · 111 Inlägg

Ruuska_ skrev:
jag slet ut mitt och satte in svart högtalarmatta från biltema big_smile det blev mycket bra.

Va det svårt att ta loss allting då?

// David Jonsson
RuneWebradio
22 april 2008 ·

Är det inte bara ta bort lampan i taket och spruta in spraylim i det hålet och trycka upp tyget bara? Om det bara lossnat på ena sidan eller så. Riv lös det så du kommer åt med sprayen över allt där det lossnat. Borde funka tycker jag.

_471-David_
22 april 2008 · 111 Inlägg

RuneWebradio skrev:
Är det inte bara ta bort lampan i taket och spruta in spraylim i det hålet och trycka upp tyget bara? Om det bara lossnat på ena sidan eller så. Riv lös det så du kommer åt med sprayen över allt där det lossnat. Borde funka tycker jag.

Det har lossnat längst bak.. men jag får nog pröva det där med spraylimm. hmm big_smile

// David Jonsson
Raggerkung_ VolvoRaggare
23 april 2008 · 55 Inlägg

högtalar tyg från biltema säger jag som föregående, o nu har man svart innertak smile kan inte bli bättre, förresten någon som har gjort samma sak och kunde komma på en bra lösning hur man enklast börjar, för jag hade ett helvete innan jag fick det att fästa nånstans o slutade ramla ner tongue men sen gick de bra smile

Volvo For Life - Never Leave The B Engines
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
23 april 2008 · 946 Inlägg

RuneWebradio skrev:
Är det inte bara ta bort lampan i taket och spruta in spraylim i det hålet och trycka upp tyget bara? Om det bara lossnat på ena sidan eller så. Riv lös det så du kommer åt med sprayen över allt där det lossnat. Borde funka tycker jag.

Du lär inte få det speciellt bra, måste rycka ner skiten och spänna om allt. Vet inte hur det är på Volvo, men på på gamla Saabar är det en "ram" som tyget sitter uppspänt på. Man tar ner hela helvetet och spänner upp på nytt.
Lycka till!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Ruuska_
23 april 2008 · 474 Inlägg

_471-David_ skrev:

Ruuska_ skrev:
jag slet ut mitt och satte in svart högtalarmatta från biltema big_smile det blev mycket bra.

Va det svårt att ta loss allting då?

Njae.. det enda som satt lite jävligt var plasten runt smårutorna längst bak. Annars så gick det fint.

Jag tog inte ut taket helt utan bara lossade alla lister och sånt som taket sitter med och sen började jag bakifrån och framåt. Ett tips är att vara två tongue Det blir nog betydligt mycket lättare om en limmar och en annan stryker ut tyget tongue

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
akerstrom_
23 april 2008 · 30 Inlägg

Häftpistol. Det och inget annat

Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

akerstrom_ skrev:
Häftpistol. Det och inget annat

`Är det inte bättre med spikpistol då?
Så att det verkligen fäster i (plåt)taket? cool
Nja. Häftpistol låter som en nödlösning. Men det går väl bra om det finns något som man kan fästa tyget i. Själv så hade jag nog gett mig in på biltema-stuket (högtalartyg).

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

Raggerkung_ skrev:
högtalar tyg från biltema säger jag som föregående, o nu har man svart innertak smile kan inte bli bättre, förresten någon som har gjort samma sak och kunde komma på en bra lösning hur man enklast börjar, för jag hade ett helvete innan jag fick det att fästa nånstans o slutade ramla ner tongue men sen gick de bra smile

Jag kanske har ett tips? Har inte provat, men jag ska fixa om innertaket till PV:n. Jag hade tänkt använda mig av ett gäng med starka magneter. Borde väl gå hyggligt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Raggerkung_ VolvoRaggare
24 april 2008 · 55 Inlägg

Phaetoon skrev:

Raggerkung_ skrev:
högtalar tyg från biltema säger jag som föregående, o nu har man svart innertak smile kan inte bli bättre, förresten någon som har gjort samma sak och kunde komma på en bra lösning hur man enklast börjar, för jag hade ett helvete innan jag fick det att fästa nånstans o slutade ramla ner tongue men sen gick de bra smile

Jag kanske har ett tips? Har inte provat, men jag ska fixa om innertaket till PV:n. Jag hade tänkt använda mig av ett gäng med starka magneter. Borde väl gå hyggligt?

ja de funkar nog kanon på pv, på lite nyare bilar så fungerar de ju inte riktigt lika bra, då man har 3-4 cm mellan innertak o yttertak, o innertaket är oftast gjort av papp, trä eller plast.

Volvo For Life - Never Leave The B Engines
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang