Mäki skrev:
Jojje_ skrev:
Ni som säger att det är rätt är lika fucked up i huvet som resten av det svenska samhället.
I det här landet våldtar man och mördar, och får rättspsykiatrisk vård eller släpps fri istället för att åka in i finkan på livstid.
"Vi har inte råd att hålla fångar inne" hör man lite här o var.
Gubben avrättar en 15 årig grabb och ni tycker det är ok.
Skulle inte förvåna mig alls om ni tycker att Englas mördare bör gå fri han med.
Inte undra på att samhället gör som det gör. Och det mina vänner, är TOTALT FUCKED UP!!
Vad jag vet hade inte Engla provoserat Anders Eklund under flera års tid och mobbat/misshandlat hans barn.
Du får tänka lite mer när du skriver, jag själv är 17 år och tycker att Pappan i familjen agerade helt rätt, annars hade deras barn tagit självmord ganska snart ska du se.
Hellre en snäll utvecklingsstörd grabb än ett gäng mobbare/vandaler, det är ju faktiskt det som frågan handlar om i grund och botten.
Mvh Mäki
Nej, med det finns säkert idioter som arbetar som domare osv, som dömer honom till rättspsykiatrisk vård istället för livstids fängelse bara för att han erkänt att "det inte var meningen att döda henne".
Det är det jag vill komma fram till, hur jävla fuckat hela systemet är här i Sverige.
Det var bara en tidsfråga innan det skulle hända och det är inte sista gången heller.
Får man ett halvårs fängelse eller rättspsykiatrisk vård för t.ex våldtäkt eller mord så är det fan nånting fel.
Eller vad säger du?
-----------------------------------
blacken skrev:
Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.
Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.
Man kan inte döma "gubben" för vad han har gjort moraliskt sett. För han blev knuffad över en gräns, alla har den gränsen och knuffas man över den så händer det saker, så enkelt är det. Och jag håller med dig lite, det är patetiskt och skrämmande hur en del tänker. Speciellt dom som vill döma en individ för att han har knuffats över sin gräns av individ/er som inte vill respektera andra..
Jag vet vad moralisk gräns är, jag vet att det måste varit himla sjukt för "gubben" också.
Jag t.om kan tänka mig förstå honom, men att han dödat en person, och nästan dödat en andra, och sedan får gå fri, är enligt mig helt fel.
Sen att det finns idioter som jublar åt det bevisar återigen att det finns många flippade människor där ute.
Ungarna förtjänade nåt grovt, men inte att dö.
Det kan man inte ens önska sin värsta fiende.
newBadboy skrev:
Ni alla moralkärringar som inte fattar att alla har en gräns. Ni har nog levt ett skyddat liv och fattar inget. NI har haft turen att ha schyssta människor runt om er och har haft ett bra liv. Ni har ingen aning om hur det är att vara mobbad och trakaserad och har därför ingen förståelse för detta. Det enda jag kan tänka mig är att pappan kände ett sådan frustration/hat och panik att han ville ha slut på de jävlarna.
Och ungdomarna förtjänade det, nu kommer 17 åringen ha en stomipåse o ha poblem hela sitt. Då kanske han kan tänka genom vad han gjort och förhoppningsvis inse att man inte kan göra vad som helst utan att bli straffad. Samtidigt är det inte samhällets fel, det är föräldrarna som skall agera. Det är de som fött ungen till världen och det är deras ansvar. Lamt polissystem skall vi inte ens snacka om.
Ugdomar är totalt urblåsta och kan inte bete sig. Inse detta. Tyvärr är alla de som är trevliga aldrig de som man träffar´på utomhus utan det är alltför ofta idioterna.
Min egen far som är 74 år har blivit förnedrad av små tioåringar genom att de tilltalat honom mycket grovt och tryckt upp halvätna äpplen i i munnen på honom. När han frågade varför de gjorde så sa de att för att vi vill och har lust till det. Då sa han att då kanske han har lust att pryla dem... skitungarna sa då att de kommer de tillbaka med sin bröder och bränner ner hans koloni... de jävlarna skulle oxå lära sig vad konsekvens betyder.
Beklagar det som hände din far, jag är 26 (fyllde år för två dar sen) och är relativt "ung" ändå.
Som unge har man vart med om både det ena och det andra. Att snacka om mobbning? Jo, det kan jag med, och jag vet hur det är att bli påhoppad var o varannan dag utan någon som helst anledning. Och visst, man har gränser, alla har det. Tydligen så gick gubbens gräns vid att döda ett par barn. Otänkbart i mina ögon, hur mkt jag blivit trackaserad.
Däremot så håller jag med om att dagens ungdom, är helt bakom flötet, det är nåt fel, att klaga på föräldrarna finns inte, då alla i ens umgängeskrets beter sig lika illa, då tror jag man skiter totalt i vad morsan o farsan säger.
Det är stringtrosor och cigg som gäller från 12-13 års ålder. (Om inte tidigare..) Att tala om smink, det är ingen idé för jag kan fortsätta snacka om det i evigheter.
Noll respekt för äldre är nog det värsta, det var inte längesen en unge (max 12) år trängde sig i kön framför mig på statoil, när jag med ett frågetecken över huvet tog lite lätt tag i honom, och vände mig om med honom så att han hamnade bakom mig på rätt plats, så kallade han mig horunge och mammaknullare..
-Moget.. tänkte jag för mig själv. Ignorerar honom.
Han fortsätter och snackar om brorsan hit och kusiner dit.. Inte för att jag brydde mig egentligen men det som störde mig var, att hans 16 åriga bror kommer in och börjar tjaffsa även han.
Jag suckar och drar tag i båda två, ut från statoil och klämmer upp dom mot väggen, skäller ut dom rejält framför deras fjortisbrudar/kompisar som stod utanför och fick dom att hajja ett o annat.
Så gällande småungar som har noll respekt för äldre är inget nytt, och värre kommer det bli.
Så moralkärring? Tss.. my ass.
Phaetoon skrev:
Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.
Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.
Problemet i det här fallet var ju att dom hela tiden testade gränserna och tänjde på dom? Ett varningsskott hade nog inte räckt. Inte på lång sikt iaf. För jag tror inte att dom räknade med att han skulle skjuta på dom även när han stod där med hagelbössan. Var det inte till och med så att dom knackade på och pratade med honom först?
Frågan är om man inte borde vara tillräckligt vuxen när man är 15 år? Eller ska man klandra 15-åringens föräldrar för att han var ute mitt i natten?
Ja, tänk dig själv i åldern 15 år.
Hur mogen var du då? Jag håller med om att man vid 15 år ändå bör ha lite vett i skallen.
Angående föräldrarna då, visste dom inte nånting om vad som hände med deras barn och den utsatta familjen? Nånting bör de ha sett eller hört nångång?..
Tragiskt är det iallafall, jag försvarar inte ungarna, inte alls. Dock så är det fel att jubla då Mördaren i det här fallet släpps fri.
Att handla i nödvärn är en sak, om nån står och siktar mot dig med ett vapen och du hinner skjuta innan, men i det här fallet så sköt han dom i ryggen. Utan att de hade någon som helst chans att försvara sig själva.
Jag har sagt det förut och säger det igen, Ingen har rätt att ta någon annans liv. PUNKT!