Kenny Bräck förlorade körkortet i Örebro

Iceman3006
23 april 2008 · 197 Inlägg

Racerstjärnan Kenny Bräck stoppades av polisen i Örebro i lördags natt. Bräck drog på lite väl mycket på E 20 utanför Örebro och blev av med körkortet enligt Sportbladet. Enligt SR Värmland körde Bräck i 181 km/h på en 90-sträcka.

"Jag var på blixtvisit i Sverige, på väg mitt i natten på motorvägen på utsidan av Örebro. Jag skulle övernatta någon mil längre fram och vidare redan tidigt nästa morgon. Vägen där jag blev stoppad var dubbelfilig motorväg som var upplyst och helt bilfri. Jag var ensam på vägen gasade på för mycket helt enkelt" säger Bräck till Sportbladets nätupplaga.
Enligt polisen rubriceras brottet som vårdslöshet i trafiken.
Kenny Bräck körde i 181 km/h då han stoppades av polisen enligt SR Värmland. På sträckan han körde gällde 90 km i timmen. Enligt polisrapporten har inte Bräck erkänt fortkörningen. Han har förklarat att det fanns ingen trafik på vägen och att han ifrågasätter den noterade hastigheten eftersom han inte tittat på hastighetsmätaren.
Polisen tog på plats hand om hans svenska körkort. Det engelska fick han däremot behålla.

http://www.na.se/bilder/nabilder/1321660_7290460_1.jpg

Länk till ovan =  http://www.na.se/artikel.asp?intId=1321660

Senast redigerat av Iceman3006 (23 april 2008)

Seat Leon 1P/Mk2 "Black Angel" (2009)
decib3L Körv
23 april 2008 · 3 535 Inlägg

Undrar vad han hade för bil smile

Truckdriving Man
Koop
23 april 2008 · 1 867 Inlägg

Helt rätt av kenny att hävda att det inte var nån trafik och att han inte utsatte nån för fara utom sig själv.
De kan inte haffa nån mitt på en tom,upplyst raka mitt i natten på det sättet, det blir för löjligt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Rylander
23 april 2008 ·

Koop skrev:
Helt rätt av kenny att hävda att det inte var nån trafik och att han inte utsatte nån för fara utom sig själv.
De kan inte haffa nån mitt på en tom,upplyst raka mitt i natten på det sättet, det blir för löjligt.

haha dom tog mitt kort på samma sträcka samma natt sad  fast jag höll aningen lägre hastighet tongue

Andreas 940 -utan 940
23 april 2008 · 1 728 Inlägg

Bra reklam för Örebro; vi har så lite brottslighet och stök att poliserna kan ägna sig åt hastighetsövervakning på Lördags-nätterna.

Hmm.
23 april 2008 ·

så många körkort som rykit de senaste dagarna och som komma ryka ska lär staten förlora mycket på bensinskatt...

lr nja tongue....

FreddeK
24 april 2008 ·

fan åker kenny ferrari f430? ser ut som det på bilden iallafall...sponsrad av shell...v-power.

red daddy
24 april 2008 ·

Undra vad polisen tänkte när dom/han såg att det var kenny? smile Mer kvalificerad fortkörare kan man ju leta efter...

Fredde88
24 april 2008 · 56 Inlägg

Löjligt att poliser ska stå och lasra mitt i nätterna på fina raka vägar...

blacken
24 april 2008 ·

Fredde88 skrev:
Löjligt att poliser ska stå och lasra mitt i nätterna på fina raka vägar...

Det är väl deras tolkning av "ett ljus i mörkret".. tongue

chrno RE-雨宮
24 april 2008 · 481 Inlägg

blacken skrev:
Det är väl deras tolkning av "ett ljus i mörkret".. tongue

Hahahahahahah!!!

Dagens bästa såhär tidigt! Tack!

RE-Amemiya Kitted FD3S
Corpze
24 april 2008 · 1 311 Inlägg

red daddy skrev:
Undra vad polisen tänkte när dom/han såg att det var kenny? smile Mer kvalificerad fortkörare kan man ju leta efter...

tror de log brett när de såg att det va Kenny, "nu har vi nåt att berätta om runt fikabordet"

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
24 april 2008 · 946 Inlägg

Koop skrev:
Helt rätt av kenny att hävda att det inte var nån trafik och att han inte utsatte nån för fara utom sig själv.
De kan inte haffa nån mitt på en tom,upplyst raka mitt i natten på det sättet, det blir för löjligt.

Spelar väl ingen roll vilken tid det är på dygnet eller hur mycket trafik det är. Samma lagar gäller oavsett tidpunkt och trafikmängd, hur svårt ska det vara? Löjligt att resonera som du gör. Alla med körkort (eller?) vet vad som gäller i trafiken, gör man fel får man stå för konsekvenserna. Sluta hålla på med att försöka skapa undantag.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
roxe Jesus didn´† Tap
24 april 2008 · 1 146 Inlägg

polisen borde hitta bättre saker att göra.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
olirc
24 april 2008 · 245 Inlägg

Löjligt att kolla hastigheter på motorväg som är nått av det säkraste du kan köra på. Varför står man inte istället och lurpassar vid rödljus för det är mer regel än undantag att det körs mot gult och även rött för det är ju farligare men nej då hastigheten kollas för det är ju så mycket enklare och drar in stålar till staten utan att tillföra säkerheten så mycket som i detta fall.

På annan väg än motorväg och särskilt 30-väg kan det kollas hastighet för där finns det ofta gott om barn som ska korsa vägen och dom är ju inte färdigutvecklade så trafik är nåt som är svårt för dom så där ska man hålla 30 annars får man ta konsekvenserna.

Sen handlar det inte om undantag utan om att använda polisen så effektivt som möjligt och då är det väl bättre att dom kollar laglydigheten vid bl. a rödljus?

NeonX
24 april 2008 ·

runt där jag bor har de satt upp ett staket som delar två filer åt varsitt håll utanför 2 skolor, tanken är bra, problemet är bara att sätt från en normalhög bil så blir staketet "ogenomsenligt" trots hål eftersom de ligger så tätt...detta gör att vilken liten kluddunge somhelst skulle döljas perfekt vid hörnet av staketet( som förövrigt slutar precis vid ett övergångställe vid en busshållplats...så senariot unge springer till sina polare från skolan skulle vara totalt omöjlig att upptäcka förens han boxtavligt talat springer ut i vägen.

här kör folk 50-70 o.s.v, de har satt upp farthinder och jag har sätt folk som kör helt vanliga svenssonbilar slå i fronten för att de kör för fort.

Aldrig någonsin har jag sätt en polis stå där med radar, aldrig hört nått om fartkameror, men i lundby tunneln där ingen jävel går DÄR ska de ha en...inte i götatunneln där du lätt kan maxa bilen, men 4 st i den lilla skit tunneln....jag är uppvuxen i samma område och sen vi flytta hit ( 15år sen ) har uppskattnignsvis 6-7 pers dött större delen ungar påväg till/från skolan ( björlanda vägen, tolered, göteborg ) flytta alla jäkla fart övervakningar till skolorna, det är TOTALT vansinne att stå och mäta mitt i natten/dagen på motorväg om man kan va inne i stan och mäta/utanför skolor/andra ställen ungar håller till...

sen att folk tycker att lagen är lagen, ja visst man kan inte säga åt folk att du får köra olagligt, ibland...inte som ett officiellt utalande, men det finns juh gränser på gånger det känns motiverat, som i detta fall, eller när polisen grep en bunt 14-17åringar som "stal" en drös tabbletaskar de hittat i skogen, ( dessa va målet för en skattjakt men de visste juh inte de om )...dom ställdes inför rätta, för stöld...för ett par jävla tablettaskar mitt i ingenstanns....blir rätt trött på hur de lägger sin energi, våra kära vänner i blått

666_Beast
24 april 2008 · 1 863 Inlägg

Känner ingen sympati med Kenny, han var själv nära att dö i en olycka (visserligen på bana).
Men poängen är, han har sett hur farten kan skada! Finns inget försvar att köra den dubbla hastigheten på vägen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
rogan
25 april 2008 · 32 Inlägg

666_Beast skrev:
Känner ingen sympati med Kenny, han var själv nära att dö i en olycka (visserligen på bana).
Men poängen är, han har sett hur farten kan skada! Finns inget försvar att köra den dubbla hastigheten på vägen.

Det finns inget försvar att köra bil överhuvudtaget. Det är jätte-jätte farligt.

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.
Nissan Skyline R32 GTR "Godzilla" (1994)
alminjo SLK
25 april 2008 · 610 Inlägg

Hmm. skrev:
så många körkort som rykit de senaste dagarna och som komma ryka ska lär staten förlora mycket på bensinskatt...

lr nja tongue....

Håller med !! Verkar vara en jobbig vecka/månad för de flesta !

Piraten
25 april 2008 · 166 Inlägg

Som upp gjort att åka dit och leka katt och råtta med snutten. Någon som vet vad för fordon de sitter i?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang