5035
Sök

Förgasarfråga (golf mk2)

Bessewisser
556 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hallå

Får inte bilen att gå... är det viktigt att vakumslangarna sitter på rätt platts osv?

//SkyNard

How low

blacken
24 april 2008
SkyNard skrev:
Hallå

Får inte bilen att gå... är det viktigt att vakumslangarna sitter på rätt platts osv?

//SkyNard

Ganska, dom sitter ju där för en orsak liasom..

Bessewisser
556 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Jo men jag vet inte om dom har så stor betydelse för själva starten.. bilen startar juh inte äns fast iofs idag när vi prova så fick vi den att tända till men den bööh:ar direkt när man får igång den typ som om den inte får nå soppa..

//SkyNard

How low

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
24 april 2008
Du har inga bilder eller kan förklara vad du gjort? tongue

Bessewisser
556 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Det jag gjorde va att jag böt förgasaren till en annan och passa på i samma veva att byta gummit mellan insuget och förgasaren men jag har inte satt tillbaka alla vakumslangarna på den nya förgasaren men bilen startar inte alls! Har jätte fin (explosive) gnista och soppa kommer det in i cylindrarna men den tänder inte längre... om man rullar igång den så tänder den och går i ca 1 sek sen blir det ungefär som om det vore soppatorsk den liksom bara bööhar så jag funderar nu om vakumslangarna styr bränslet på något vis?

//SkyNard

How low

blacken
24 april 2008
Provat startgas??. Eller gett den en sup i insuget..
Finns det inte en magnetventil på förgasarn??
Senast redigerat av blacken (24 april 2008)

Bessewisser
556 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Jag inte provat startgas men därimot har jag provat att hälla i någon deciliter i insuger för att sura ner den riktigt och det är bara då när den är sur som den startar när man står still och kör på startmotorn så flödar soppan fritt utan problem. Vad är det för magnetventil du snackar om? Vad gör den?

Så jävla komplicerad förgasare! Tackar vet jag mina gammla volvo med förgasare! wink

//SkyNard

How low

blacken
24 april 2008
En deciliter eller två är alldeles för mycket. En kapsyl ifrån en oljeflaska eller dylikt max. Magnetventilen stänger av soppan till munstyckena i förgasaren ( för att förhindra att motorn självtänder när man stänger av den). Om det finns en sådan på bilen, så är det en "ful" sak som sticker ut på knasarn som det går två sladdar till, och den tickar till när man slår på och av tändningen..

8 156 Inlägg
24 april 2008
Du lär ju få en väldigt hög tomgång utan vakumslangar, right?
Så du kanske dränker bilen i soppa just nu? För lite syre, för mycket bränsle.
Kan ju vara något i förgasaren också, en packning eller något.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
24 april 2008
Vad är det förgasare som du har monterat?
Solex?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 april 2008
Måste vara Keihin.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bessewisser
556 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Så där nu är problemet löst...

Var säkringen till tomgångsmotorn som strula plus att en liten grej rammlat ner i förgasaren som gjorde att flotören inte funka som den skulle så förgasaren flöda över hela tiden så därför fick jag inte igång den alls

Men efter många försök med 2 olika förgasare bestämmde vi oss för att montera isär den och då såg vi snabbt att det i förgasare Nr 1 att trotteln var helt fel så vi gick över till förgasare Nr 2 och den hade något vitt kladd på hela insidan så munstyckena var helt igensatta så den fick inge soppa alls så vi fixa upp förgasare Nr 1 och montera ihop allt och efter 5 sek på starten så gick den igång direkt

//SkyNard

How low

Sök